بزرگترین منطقه آزاد ایران، حلقه اتصال آسیا و اروپا

به گزارش اکسپرس بلاگ، حسین گروسی در در ملاقات با سفیر فنلاند در استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: لجستیک ترانزیت تجارت، معادن، امنیت غذایی و توسعه فراوری محصولات آبزیان و کشاورزی و ایجاد باغ های مدرن، مزایایی است که جاذبه های بسیاری را فراهم می نماید و همسایگی با ارس نیز می تواند شرایط را برای تبدیل شدن آن به قطب گردشگری فراهم کند.

بزرگترین منطقه آزاد ایران، حلقه اتصال آسیا و اروپا

گروسی اضافه نمود: تدوین طرح جامع منطقه آزاد ماکو و راه اندازی زنجیره های کسب و کار در زمینه های مختلف، توسعه سرمایه گذاری و صادرات در کنار ایجاد زیرساخت ها جهت توسعه لجستیک، صنعت وگردشگری از جمله برنامه های راهبردی این منطقه است.

سفیر فنلاند نیز در این ملاقات با اشاره به ضرورت گسترس همکاری ها بین 2 کشور گفت: ایران برای ما یک کشور دوست و ارزشمند است و از ظرفیت های منطقه ها آزاد بخصوص ماکو می توان برای توسعه تجارت بهره برد.

کاری کاهیلوئوتو اظهار کرد: دنبال راهی هستیم که روابط را مستحکم تر کنیم و روابط بین 2 کشور را بهتر کنیم ما هیچ وقت رابطه مان را با ایران قطع نکردیم و دنبال توسعه آن هستیم.

وی با بیان اینکه هدف من از این سفر آشنایی با دریاچه ارومیه است، اضافه نمود: ما از منابع قوی آب برخوردار هستیم و آماده ایم تجربیات خود را برای یاری به دریاچه ارومیه انتقال دهیم.

سفیر فنلاند گفت: آذربایجان شرقی از لحاظ سیاسی مهم و برای هر سفیری ارزشمند است و ما هم در اینجا در پی گسترس فعالیت ها هستیم امیدواریم با برطرف تحریم ها این اتفاق مهم رخ دهد.

کاهیلوئوتو به ظرفیت های کشور فنلاند اشاره نمود و اضافه نمود: در حوزه محیط زیست، مدیریت آب و آموزش سرآمد هستیم که امیدواریم شرایط بین المللی تغییراتی را ایجاد کند و بتوانیم صفحه نو دیگری از روابط با جمهوری اسلامی ایران را شروع کنیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 آذر 1402 بروزرسانی: 6 آذر 1402 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 29881

به "بزرگترین منطقه آزاد ایران، حلقه اتصال آسیا و اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین منطقه آزاد ایران، حلقه اتصال آسیا و اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید