آخرین شرایط سفرهای مردم در نیمه اول کرونایی 1400

به گزارش اکسپرس بلاگ، بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده ترددهای بین استانی در شش ماهه امسال فرایند افزایشی داشته است و مردم بیشتر از نیمه اول سال گذشته به مسافرت رفته اند.

آخرین شرایط سفرهای مردم در نیمه اول کرونایی 1400

به گزارش خبرنگاران، در شش ماهه سال جاری شرایط سفرهای جاده ای مردم فرایند افزایشی داشته و در آخرین ماه تابستان هم این شرایط ادامه داشته است چرا که بر اساس بر اساس آمارهای مرکز مدیریت راه های کشور از تحلیل شرایط تردد در شهریور ماه سال جاری بیش از 53 میلیون تردد بین استانی اتفاق افتاده که نسبت به مردادماه سال جاری 14 درصد افزایش یافته است اما این آمار نسبت به شهریور ماه سال گذشته 9 درصد کاهش پیدا کرده است.

البته تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در شش ماهه نخست سال جاری مجموعاً به 311 میلیون و 603 هزار و 273 وسیله نقلیه رسیده است که نسبت به همین آمار در نیمه نخست سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است.

اگر به آمارهای تردد شهریور ماه سال جاری نگاهی کنیم، سفرهای مردم نسبت به فروردین اردیبهشت و مرداد ماه سال جاری افزایش یافته و از تردد های بین استانی اجرا شده در خرداد و تیر ماه سال 1400 کمتر بوده است.

به نظر می رسد که افزایش معنی دار سفرهای مردم در شهریور ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته به دلیل ممنوعیت های تردد اعمال شده بود که به صورت جدی اجرایی و سبب کاهش 14 درصدی سفرهای مردم نسبت به همین ماه در سال گذشته شد. اما به نظر می رسد این محدودیت ها در شهریور ماه چندان جدی گرفته نشده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده از تردد بین استانی شهریور ماه سال جاری به تفکیک استان ها، بیشترین افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به استان های خوزستان و هرمزگان و بوشهر به ترتیب با سه درصد، دو درصد و دو درصد رشد باز می گردد و بیشترین کاهش تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به گیلان خراسان شمالی و خراسان رضوی به ترتیب با کاهش 19 درصدی، 19 درصدی و 17 درصدی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 17465

به "آخرین شرایط سفرهای مردم در نیمه اول کرونایی 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط سفرهای مردم در نیمه اول کرونایی 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید