شروع تمرینات نظامی مشترک عربستان و مصر در آب های دریای سرخ

به گزارش اکسپرس بلاگ، تمرینات نظامی مشترک مصر و عربستان با نام مرجان 16 امروز در پایگاه دریایی البحر الأحمر در مصر شروع شد.

شروع تمرینات نظامی مشترک عربستان و مصر در آب های دریای سرخ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی نیروهای مسلح مصر امروز چهارشنبه از شروع تمرینات دریایی مشترک مصر و عربستان سعودی در پایگاه دریایی البحر الأحمر اطلاع داد و گفت که این تمرینات به مدت چند روز ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، این تمرینات شامل برگزاری سمینارها و کنفرانس های آموزشی، برپایی نمایشگاهی جهت عرضه سلاح ها و تجهیزات، اجرای عملیات ها، تیراندازی نیروهای ویژه دریایی با استفاده از سلاح های مختلف و نیز حمله به هدف ساحلی با استفاده از گلوله جنگی و مشارکت تک تیراندازها است.

به نوشته روزنامه المصری الیوم، هدف از اجرای این تمرینات مشترک، افزایش توان و مهارت نیروهای دو کشور، تبادل تجربیات، افزایش توان رزمی نیروهای دریایی و شناخت مدرن ترین تسلیحات دریایی مورد استفاده در سطح منطقه است.

تمرینات مشترک مرجان 16 در راستای طرح تمرینات مشترک نیروهای مسلح مصر و عربستان و با هدف تقویت اقدامات امنیت دریایی در منطقه با هدف مقابله با تهدیدات احتمالی برگزار می گردد.

اجرای این تمرینات مشترک در حالی است که مصر اخیرا با حضور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور و با مشارکت شماری از مقامات عربی، بزرگ ترین پایگاه دریایی با نام برنیس واقع در ساحل دریای سرخ را افتتاح کرد.

یک منبع نظامی مصری با اشاره به اینکه هدف از تأسیس برنیس، ایجاد پایگاه دائمی برای نیروی دریایی وابسته به ائتلاف عربی علیه یمن است، گفت که قرار است همه نیروهای دریایی مصری مستقر در نزدیکی سواحل یمن خارج شده و به پایگاه نظامی جدید منتقل شوند.(جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 562

به "شروع تمرینات نظامی مشترک عربستان و مصر در آب های دریای سرخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تمرینات نظامی مشترک عربستان و مصر در آب های دریای سرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید