آمادگی روسیه برای از سرگیری مذاکرات 2

به گزارش اکسپرس بلاگ، وزیر خارجه روسیه از آمادگی این کشور برای از سرگیری گفت وگوها در قالب دو به علاوه دو با آمریکا (نشست مشترک وزرای خارجه و دفاع دو کشور) خبر داده و گفت: چنین قالب مذاکراتی با ژاپن، ایتالیا و فرانسه وجود دارد.

آمادگی روسیه برای از سرگیری مذاکرات 2

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که طرف روسی آماده است تا فرایند گفت وگوهای مرتب بین روسای دستگاه دیپلماسی خارجی و وزرای دفاع در قالب دو+ دو با ایالات متحده را از سر بگیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لاوروف شب گذشته در مصاحبه ای برای یک فیلم مستند از شبکه تلویزیونی ازوزدا این کشور، این مسئله را عنوان نموده و یادآور شد که چنین قالب مذاکراتی به ویژه بین فدراسیون روسیه با کشورهای ژاپن، ایتالیا و فرانسه وجود دارد.

وزیر امور خارجه تأکید کرد: زمانی شکل مذاکرات دو به علاوه دو بین وزرای امور خارجه و دفاع روسیه و آمریکا وجود داشت و موثر هم بود، ولی دیگر مدتهاست که این قالب گفت وگوها بین دو کشور به فراموشی سپرده شده است، اگرچه ما آمادگی از سرگیری ارتباطات در این قالب را داریم.

لاوروف در این مصاحبه همچنین تأکید کرد که سرگئی شایگو وزیر دفاع این کشور هم مذاکره کننده ای بسیار قاطع و در عین حال قابل انعطاف است و می تواند در جریان مذاکرات، روی طرف مقابل تأثیرگذار باشد.

لازم به یادآوری است که سازوکار رایزنی های دو به علاوه دو بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده در سال 2002 و پس از انتشار اعلامیه مشترک روسای جمهوری دو کشور درباره رابطه راهبردی جدید، ایجاد شد. آخرین نشست وزرای خارجه و دفاع روسیه و آمریکا در ماه آگوست سال 2013 در واشنگتن برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 9406

به "آمادگی روسیه برای از سرگیری مذاکرات 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی روسیه برای از سرگیری مذاکرات 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید