اروپایی ها مواضع سرسختانه ای داشتند، ایران کوتاه نیامد

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، وبگاه آمریکایی آکسیوس با اشاره به پشت پرده نشست کمیسیون مشترک برجام که امروز به طور مجازی برگزار گردید؛ از مواضع سرسختانه اروپایی ها و مقاومت سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران در قبال خواسته آنها اطلاع داد.

اروپایی ها مواضع سرسختانه ای داشتند، ایران کوتاه نیامد

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

گفته می گردد که عراقچی از صدور بیانیه مشترک در انتها جلسه امتناع کرد چرا که با حضور آمریکایی ها در نشست هفته آینده وین موافق نبوده است.

او در نهایت گفته چنانچه آمریکایی ها همزمان در وین حضور داشته باشند و طرفین دیگر برجام مایل به صحبت با آنها باشند، مانعی ندارد اما ایران با آنها ملاقاتی نخواهد داشت.

آنطور که گفته می گردد طرف های اروپایی برجام خیلی روی مسئله مذاکرات مستقیم تاکید نموده و مدعی شده اند که پیشنهادهای دولت بایدن از حد تصور بهتر است!

بنظر می رسد، اصرار نماینده فرانسه از همتایان انگلیسی و آلمانی بیشتر بوده تا آنجا که مدام خطاب به عراقچی، گفته می شد که مواضع ایران غیرسازنده است.

به گزارش خبرنگاران، ادعای آکسیوس درباره پشت پرده نشست کمیسیون مشترک برجام در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران بلافاصله بعد از اتمام نشست اطمینان داد که ملاقات رو در رویی میان دو طرف آمریکایی و ایرانی صورت نخواهد گرفت چرا که این کار لزومی ندارد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم مدعی است که مقامات آمریکا در نشست وین شرکت می نمایند اما مذاکرات با ایران غیر مستقیم خواهد بود و آنها با شرکای اروپایی و چین و روسیه وارد مصاحبه می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 13087

به "اروپایی ها مواضع سرسختانه ای داشتند، ایران کوتاه نیامد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپایی ها مواضع سرسختانه ای داشتند، ایران کوتاه نیامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید