افزایش بی سابقه جنایت قتل در آمریکا در 2020

به گزارش اکسپرس بلاگ، آمارهای منتشر شده به وسیله پلیس فدرال آمریکا از افزایش 30 درصدی جنایت قتل در آمریکا در سال 2020 در مقایسه با سال پیش از آن حکایت دارد.

افزایش بی سابقه جنایت قتل در آمریکا در 2020

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جمهوری خواستار و دموکرات ها درباره علت افزایش جنایت قتل در آمریکا اختلاف نظر دارند. محافظه کاران تقصیر را متوجه استان هایی می دانند که دموکرات ها مدیریت آن را بر عهده دارند و می گویند که در این استان ها سیاست های محدود نماینده شدیدی علیه افسران پلیس اعمال می گردد.

شبکه خبری الجزیره در گزارشی با اشاره به افزایش تعداد جرم و جنایت در آمریکا نوشت: جنایت قتل در سال 2020 در مقایسه با سال پیش از آن 30 درصد افزایش داشته که رکورد افزایش آمار جنایت قتل در آمریکا از ابتدای دهه شصت قرن گذشته که آمار و مدارک جنایت قتل در سطح کشور ثبت می شده را شکسته است.

بر اساس گزارشی که دفتر تحقیقات فدرال آمریکا روز دوشنبه منتشر نموده، طی سال 2020 حدود 21هزار و 570 قتل روی داده که 4901 قتل بیش از سال 2019 بوده که افزایش حجم خشونت در آمریکا را نشان می دهد.

به طور کلی، میانگین کل جنایت های مرتبط با خشونت که شامل قتل، تجاوز و سرقت می گردد طی سال 2020 با افزایش 5 درصدی همراه بوده است.

بعلاوه دفتر فدرال آمریکا روز گذشته در پیغام توییتری اطلاع داد که بر اساس گزارش سالانه درباره آمار جنایت های دفتر تحقیقات اتحادیه، برای نخستین بار طی 4 سال گذشته آمار خشونت در آمریکا افزایشی بوده است.

آمار قتل در شهرهای کوچک آمریکا بیش از شهرهای بزرگ است

بر اساس گزارش پلیس فدرال آمریکا، شهرهای کوچک آمریکا که تعداد ساکنان آن بین 10 هزار تا 25 هزار نفر بوده، با افزایش بیشتر آمار جنایت قتل همراه بوده است.

البته بعضی گزارش ها اعلام نموده اند که با وجود افزایش تعداد جنایت قتل در آمریکا، باز هم آمارهای قتل در این کشور بسیار کمتر از آمارهایی است که در اوایل دهه 90 قرن گذشته است و همچنان جنایت قتل در واشنگتن، نیویورک و شیکاگو بسیار کمتر از آماری است که 30 سال پیش به ثبت رسیده است.

حضور پلیس آمریکا در محل وقوع تیراندازی در مدرسه ای در ویرجینیا

خرید سلاح و پیغامدهای کرونا

همزمان با شیوع ویروس کرونا در آمریکا در طول سال 2020، روی آوردن مردم به خرید سلاح در این کشور با افزایش همراه بوده است. نگرانی شهفرایندان آمریکایی از احتمال بروز بحران امنیتی علت آنها برای روی آوردن به خرید سلاح اعلام شده است. هر چند که تاثیر فیلم های آمریکایی که سناریوهای مشابهی در این زمینه داشته، در روی آوردن مردم به خرید سلاح بی تاثیر نبوده است.

یک شهفرایند آمریکایی که اخیرا اقدام به خرید سلاح نموده و چند فروشگاه تجاری دارد، به شبکه الجزیره گفت: من نحوه استفاده از سلاحی که مجبور به خرید آن شدم را نمی دانم. من در گذشته آموزش نظامی نداشته و به هیچ یک از باشگاه های تیراندازی هم نرفته ام.

این بازرگان که در استان اوهایو زندگی می نماید و خواست تا نامش فاش نگردد گفت تحولاتی را که در اطرافم شاهد آن بودم و بعلاوه قوانین منع آمد و شد و تعطیلی فروشگاه های تجاری، من را مجبور کرد تا اقدام به خرید کلت 9 میلیمتری نموده و خرید این سلاح را هم بر اساس نصیحتی که همسایه وی به او نموده، خریده است.

قوانین آمریکا خرید سلاح را ممنوع ننموده است

قوانین آمریکا خرید سلاح را ممنوع ننموده است و بر اساس متممی که در قانون اساسی آمریکا وجود دارد، مردم این کشور حق داشتن و حمل سلاح را دارند. دادگاه عالی قانون اساسی آمریکا هم به شهفرایندان این کشور داشتن سلاح در منازل خود را قانونی اعلام نموده اما قوانین نحوه دستیابی و حمل این تسلیحات را به استان ها واگذار نموده است.

بر اساس گزارش ها، یکی از عوامل تشدید خشونت در آمریکا در دسترس بودن سلاح بوده به گونه ای که 77 درصد از جنایت های قتل بوسیله سلاح اجرا شده است.

خرید و حمل سلاح در آمریکا ممنوع نیست

در گزارش پلیس فدرال درباره دلایلی که به افزایش جنایت قتل در امریکا منجر شده اشاره ای نشده است اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که ناآرامی هایی که در سال 2020 روی داده از جمله شیوع ویروس کرونا و تعطیلی های ناشی از آن به علاوه پیغامدهای قتل جورج فلوید در شهر مینیاپولیس از دلایل این افزایش آمار جنایت قتل بوده است.

سال گذشته بسیاری از نیروهای پلیس آمریکا در اطراف بیمارستان ها و مراکز درمانی مستقر شده بودند و در 50 استان آمریکا وظیفه حفظ مقررات منع آمد و شد را بر عهده داشتند که همین موضوع باعث شد تا افسران پلیس نتوانند نقش خود در مقابله با جرایم را به خوبی ایفا نمایند.

در همان زمان، با شروع همه گیری کرونا و اعمال قوانین منع آمد و شد و تعطیلی جزئی در بعضی استان ها و تعطیلی کامل در استان های دیگر، فرایند خرید سلاح با افزایش شدیدی همراه شد.

نکته قابل توجه این بود که افزایش فروش سلاح به افزایش شدید شهام شرکت آمکو (AMCO) که در زمینه فروش تسلیحات فعالیت دارد، شده است. سهام این شرکت در مارس 2020 با افزایش 40 درصدی همراه بوده این در حالی است که سهام اغلب شرکت های آمریکایی در پی همه گیری کرونا با سقوط همراه بود.

البته جاستین نیکس استاد علوم جنایی در دانشگاه نبراسکا گفت که جنایت قتل در تمام بخش های دنیا با افزایش همراه بوده در حالی که دیگر جنایت ها فرایندی کاهشی داشته اند به همین علت این آمار در آمریکا شگفتی به تعداد نمی آید.

نیکس اضافه نمود که افزایش شدید در جنایت قتل در آمریکا به دو موضوع مربوط می گردد که نخست همه گیری کرونا و دیگری بحران مشروعیت پلیس در پی قتل جورج فلوید بوده است.

سال گذشته اقدام نژادپرستانه یک پلیس سفیدپوست آمریکایی در قتل جورج فلوید، شهفرایند 46 ساله سیاهپوست با فشردن زانو بر روی گردن وی، به بروز آشوب در چند استان آمریکا منتهی شد.

انتشار ویدئو صحنه به قتل رسیدن فلوید موج گسترده ای از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را در آمریکا در پی داشت که به دیگر کشورهای دنیا هم کشیده شد. قتل چند شهفرایند سیاه پوست دیگر به وسیله پلیس آمریکا هم در شعله ور شدن بیش از پیش این اعتراضات موثر واقع شده است.

جمهوری خواستار و دموکرات ها درباره دلایل افزایش جنایت قتل در آمریکا اختلاف نظر دارند. محافظه کاران تقصیر را متوجه استان هایی نموده اند که تحت سیطره دموکرات ها بوده و می گویند که سیاست های محدود نماینده علیه افسران پلیس علت افزایش آمار قتل شده است. اما دموکرات ها معتقدند که دسترسی آسان به تسلیحات، علت اصلی افزایش جنایت قتل در این کشور است.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 17282

به "افزایش بی سابقه جنایت قتل در آمریکا در 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بی سابقه جنایت قتل در آمریکا در 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید