انتقاد شدید کاخ سفید از شبکه تحت حمایت دولت آمریکا با بودجه 200 میلیون دلاری

به گزارش اکسپرس بلاگ، کاخ سفید در بیانیه ای به شدت از سیاست و رویکرد صدای آمریکا انتقاد نموده و آن را مخالف منافع ملی آمریکا دانسته است.

انتقاد شدید کاخ سفید از شبکه تحت حمایت دولت آمریکا با بودجه 200 میلیون دلاری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاخ سفید می گوید که صدای آمریکا به جای آن که زبان گویای مردم آمریکا باشد، سخنگوی دشمنان آمریکا شده است.

کاخ سفید اعلام نموده صدای آمریکا در مواردی برای جمهوری خلق چین، روسیه و جمهوری اسلامی ایران تبلیغ نموده است.

به گزارش دویچه وله، کاخ سفید در بیانیه ای که روز پنجشنبه آن را منتشر نموده به شدت از سیاست و رویکرد صدای آمریکا انتقاد نموده و آن را مخالف منافع ملی آمریکا دانسته است.

در این بیانیه آمده است: شبکه خبری دنیای صدای آمریکا (VOA) که با پول مالیات دهندگان آمریکایی تأسیس شده و سالانه حدود 200 میلیون دلار هزینه دارد، باید سیاست های ایالات متحده را به شکلی روشن و مؤثر به مردم سراسر دنیا منتقل کند.

در ادامه ابراز تأسف شده است که این رسانه اغلب به جای آن که از زبان شهروندان آمریکا سخن بگوید از زبان دشمنان آنها سخن می گوید.

این بیانیه انعکاس اخبار مربوط به گسترش ویروس کرونا از چین به سراسر دنیا را نمونه ای از گزارش دهی تبلیغاتی به سود دشمنان آمریکا دانسته است.

به نظر کاخ سفید در این مورد صدای آمریکا به جای گزارش عینی اخبار، تبلیغات حزب کمونیست چین را بازنشر نموده و شیوه مقابله شهر چینی ووهان با گسترش کووید19 را یک الگو دانسته است.

بنا به بیانیه کاخ سفید این شبکه خبری که به زبان های گوناگون، از جمله فارسی، برنامه پخش می نماید، در گذشته نیز دست کم در دو مورد خلاف منافع آمریکا عمل نموده است: یک بار پیغام توییتری از محمدجواد ظریف را بازنشر نموده که در آن وزیر امور خارجه ایران، آمریکا را تهدید نموده بود و بار دیگر ویدیویی از روسیه پخش نموده بود که حاوی تبلیغات ضدآمریکایی بوده است.

کاخ سفید در بیانیه خود تاکید نموده شبکه صدای آمریکا که در زمان جنگ دنیای دوم پایه گذاری شد، وظیفه دارد به اصطلاح ارزش های سیاسی آمریکا مانند آزادی و دموکراسی را در سراسر دنیا پخش کند.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 2632

به "انتقاد شدید کاخ سفید از شبکه تحت حمایت دولت آمریکا با بودجه 200 میلیون دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید کاخ سفید از شبکه تحت حمایت دولت آمریکا با بودجه 200 میلیون دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید