اهمیت الحاقیه در قرارداد کار

به گزارش اکسپرس بلاگ، یک کارشناس اختلافات کارگری و کارفرمایی درباره اهمیت وجود الحاقیه در قرارداد کار بین کارگر و کارفرما توضیحاتی داد.

اهمیت الحاقیه در قرارداد کار

وحید حاجی زاده کارشناس اختلافات کارگری و کارفرمایی در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: متأسفانه بیشتر کارفرمایان و مدیران اداری در قراردادی که با نیروهای خود منعقد می کنند، هیچ گونه الحاقیه ای وجود ندارد.

او شرح داد: اگر قرارداد کار را بخواهیم به صورت استاندارد در نظر بگیریم و سفته یا چک ضمانت از کارگران دریافت کنیم و بخواهیم بعدا نسبت به آن اقدام کنیم، نیازمند آن هستیم که قرارداد کار ما الحاقیه ای داشته باشد.

حاجی گفت: موضوع عدم افشای اسرار و اطلاعات تجاری که در قرارداد کار به آن اشاره می شود نیازمند این است که امضای تعهدنامه و قرارداد مربوط به عدم افشای اسرار و اطلاعات تجاری از نیروهای کار به صورت جداگانه اخذ شود و به عنوان الحاقیه قرارداد کار باشد.

این کارشناس اختلافات کارگری و کارفرمایی با بیان اینکه تحویل لوازم ایمنی و بهداشتی، خودرو، ارائه آموزش های لازم و ... به کارگران باید به صورت الحاقیه ثبت شود، گفت: در قرارداد تمام تعهدات کلی وجود دارد و در الحاقیه ها نیز باید این موارد حتما رعایت شوند.

او گفت: شرح وظایف و تعهدات کارگران باید به صورت جداگانه ابلاغ شود و در متمم قرارداد باید این امر اتفاق افتد، همچنین اگر قراردادی الحاقیه های لازم را نداشته باشد در آینده برای کارفرما مشکل ساز خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 8643

به "اهمیت الحاقیه در قرارداد کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت الحاقیه در قرارداد کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید