بغداد در پی متقاعد کردن آمریکا برای ادامه معافیت از تحریم ایران

به گزارش اکسپرس بلاگ، وزارت برق عراق اطلاع داد که بغداد طرف آمریکایی را قانع خواهد نمود که معافیت عراق از واردات برق و گاز ایران را تمدید کند.

بغداد در پی متقاعد کردن آمریکا برای ادامه معافیت از تحریم ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت برق عراق امروز چهارشنبه اطلاع داد که این کشور در حال حاضر به خطوط فراوری ملی در زمینه انرژی برق، متکی است.

احمد العبادی، سخنگوی وزارت برق عراق در این زمینه گفت: تحریم های تحمیلی آمریکا علیه ایران که به موجب آن، بر واردات برق و گاز از ایران تأثیر می گذراد، مدت آن شش ماهه بود و هر بار کاهش یافت تا اینکه به 30 روز رسید.

العبادی به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت که وزارت برق عراق، به وسیله یک هیئت مذاکره کننده به ریاست یکی از مشاوران نخست وزیر، طرف آمریکایی را در جریان اقدامات فنی قرار داده است.

وی اطلاع داد، طرف آمریکایی می خواهد بداند که میزان جدیت طرف عراقی و وزارت برق این کشور در زمینه متنوع کردن منابع تأمین انرژی این کشور و استفاده از انرژی های جایگزین مانند استفاده از انرژی خورشیدی تا چه میزان است.

این مسئول عراقی ادامه داد: عراق در حال حرکت در چند جهت بود، ولی پیامدهای شرایط مالی، بهداشتی و کاهش قیمت نفت، باعث شده است که وزارت [برق] در همه طرحهای و پروژه های راهبردی و قراردادهای خود با شرکتهای عظیم جهانی، بازبینی کند.

وی خاطر نشان کرد، طرف آمریکا پی خواهد برد که ویروس کرونا، همه گیر است و پیامدهای فروپاشی مالی، جهانی است، انجام این پروژه ها زمان بر بوده و احتیاجمند بهبود شرایط مالی است.

این مسئول عراقی در خاتمه خاطر نشان کرد، توضیحات ما، طرف آمریکایی را قانع خواهد نمود که معافیت عراق از واردات برق و گاز ایران را تمدید کند.

آمریکا اواخر ماه مارس گذشته گفت که معافیت عراق را از تحریم های تحمیلی علیه ایران در زمینه واردات گاز و نفت، تمدید نموده است.

لؤی الخطیب وزیر برق عراق هم اخیرا گفته که عراق به سه سال زمان احتیاج دارد تا بتواند توانمندی خود را در زمینه برق و انرژی افزایش دهد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 2813

به "بغداد در پی متقاعد کردن آمریکا برای ادامه معافیت از تحریم ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بغداد در پی متقاعد کردن آمریکا برای ادامه معافیت از تحریم ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید