تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان پیامدهای وخیمی خواهد داشت

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از لبنان 24، زیاد الحواط نماینده مجلس لبنان به شدت از تأخیر ایجاد شده در تشکیل کابینه جدید این کشور انتقاد کرد. وی در این خصوص گفت: تأخیر در تشکیل کابینه بدون شک پیامدهای وخیمی به دنبال خواهد داشت.

تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان پیامدهای وخیمی خواهد داشت

بر اساس این گزارش، این نماینده مجلس لبنان اضافه نمود: رئیس جمهور میشل عون و نخست وزیر الحریری باید معین نمایند که دقیقاً چه کسانی در جهت تشکیل هرچه سریعتر کابینه سنگ اندازی می نمایند.

الحواط در ادامه اظهارات خود توضیح داد: لبنان در حال حاضر با بحران های مختلفی از جمله بحران مالی روبرو است که ضرورت تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید را گوشزد می نماید. این مردم لبنان هستند که تاوان تأخیر در تشکیل دولت را خواهند پرداخت.

پیشتر جریان آزاد ملی لبنان به ریاست جبران باسیل بیانیه ای را در مورد تشکیل دولت جدید این کشور صادر کرد. این جریان بیان کرد که المستقبل به ریاست سعد الحریری، نخست وزیر این کشور اصرار زیادی بر نقض قانون اساسی در زمینه تشکیل دولت جدید دارد.

جریان آزاد ملی در بیانیه مذکور تأکید کرد: طبق ماده 53 قانون اساسی لبنان، رئیس جمهور و نخست وزیر می بایست به طور مشترک فرمان تشکیل دولت جدید را صادر نمایند و این درحالی است که المستقبل می خواهد اختیارات رئیس جمهور در این بند نادیده گرفته گردد.

هفته گذشته هم روزنامه لبنانی الجمهوریه به محورهای اختلافی میان رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان در زمینه تشکیل کابینه اشاره و اعلام نموده بود: یکی از محورهای اختلافات میان دو طرف، تعداد وزرای دولت است. در واقع، عون و الحریری هنوز نتوانسته اند به یک توافق نهایی در مورد تعداد دقیق وزرای دولت آینده لبنان برسند.

الجمهوریه همچنین یادآور شد: افزون بر آنچه که از آن به عنوان اختلاف بر سَر تعداد وزرای دولت آینده یاد می گردد، عون و حریری در مورد وزرایی که باید در بعضی وزارتخانه ها منصوب شوند، همچنان اختلاف نظر دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 10878

به "تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان پیامدهای وخیمی خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان پیامدهای وخیمی خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید