تاکید استاندار به تاسیس قرائت خانه شبانه روزی در قم

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران/قم استاندار قم گفت: در جهت تشویق مردم به کتابخوانی، قرائت خانه شبانه روزی باید در قم احداث گردد.

تاکید استاندار به تاسیس قرائت خانه شبانه روزی در قم

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

بهرام سرمست امروز در حاشیه آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهدای نوبهار قم گفت: در قم، ذخایر ارزشمندی از کتاب وجود دارد و این شهر به عنوان پایگاه تشیع و فقاهت دارای گنجینه های فرهنگی زیادی است که توسط علما و مراجع و حوزه های علمیه بنا نهاده شده است.

استاندار قم اضافه کرد: کتابخانه شهدای نوبهار یکی از طرح های مهم دارای ویژگی های متمایزی است که در سالروز ورود حضرت معصومه(س) در قم افتتاح شد، این طرح از جمله پروژه های مهم در سفر رهبری به قم است و دغدغه معظم له به مسائل فرهنگی و مطالعه را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگی کتاب خوانی و لزوم آموزش به فرزندان توضیح داد: این مجموعه در منطقه ای کم برخوردار به بهره برداری رسید و ظرفیت مهمی را به خصوص برای بچه ها و نوجوانان فراهم آورده است.

سرمست اعلام کرد: باید کوشش کرد سرانه مطالعه را افزایش داد و فرهنگ کتابخوانی را نهادینه کرد و در کنار اجرای پروژه های عمرانی و زیربنایی، از ترویج کتاب و کتاب خوانی غفلت نکرد.

وی گفت: از جمله خلاءهای فرهنگی قم نبود قرائت خانه است و در این باره با پیگیری های لازم، در جهت تشویق مردم به کتابخوانی، قرائت خانه شبانه روزی باید در قم احداث گردد.

استاندار قم مطرح کرد: اخیرا درصدد ایجاد ارتباط فیزیکی و نرم افراری میان کتابخانه های قم هستیم و این اقدام از اولویت های مهم است، ضمن اینکه باید از ظرفیت فضای الکترونیک در ترویج کتاب خوانی استفاده گردد.

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا، توسعه کتاب خوانی به وسیله فضای مجازی اهمیت زیادی دارد و در این راستا بهره مندی از فضای دیجیتال و نرم افزاهای کتاب خوانی در عصر جدید اجنتاب ناپذیر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 9412

به "تاکید استاندار به تاسیس قرائت خانه شبانه روزی در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید استاندار به تاسیس قرائت خانه شبانه روزی در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید