ترکیش ایرلاین و زیان سنگین در پی کاهش گردشگران خارجی

به گزارش اکسپرس بلاگ، شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین در پی کاهش میزان توریست ها به این کشور متحمل زیان کم سابقه ای شده است.

به دنبال کاهش ورود گردشگران به ترکیه، ایرلاین ملی این کشور اظهار داشت که در سه ماهه نخست 2016، بزرگترین زیان خود دست کم از سال 1999 تا به امروز را تجربه نموده است.

ترکیش ایرلاین و زیان سنگین در پی کاهش گردشگران خارجی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

در حالی که ریسک های ژئوپلتیک و نگرانی های امنیتی بر ترافیک هوایی در ترکیه تاثیر گذاشته، ایرلاین ملی این کشور اعلام نموده که در سه ماهه نخست امسال، بزرگترین زیان خود دست کم از سال 1999 تا به امروز را تجربه نموده است.

شرکت ترکیش ایرلاین خاطرنشان کرد که در سه ماهه نخست امسال 1/24 میلیارد لیره، معادل 422 میلیون دلار متضرر شده، در حالی که سود خالص این شرکت در مدت مشابه سال قبل 373 میلیون دلار بود. این بر خلاف پیش بینی 10 تحلیلگری بود که انتظار داشتند این شرکت 1/04 میلیارد لیره متضرر گردد.

پس از آنکه شرکت ترکیش ایرلاینز در سال 2015 به دلیل کاهش شدید قیمت نفت و کاهش هزینه ها سودی بی سابقه را تجربه کرد، این زیان ضربه ای به این شرکت هوایی خواهد بود.

جنگ در کشورهای همسایه ترکیه یعنی عراق و سوریه، تشدید درگیری ها با جدایی طلبان کرد در داخل ترکیه و حملات تروریستی در استانبول و آنکارا موجب کاهش رونق صنعت گردشگری ترکیه شده است.

بر اساس آمارهای دولتی، میزان ورود گردشگران خارجی به ترکیه در ماه مارس برای هشتمین ماه متوالی کاهش داشته که طولانی ترین دوره کاهش دست کم از سال 2006 تا به امروز بوده است.

ارزش سهام این شرکت در امسال 9/1 درصد کاهش داشته است.

این شرکت هواپیمایی در سال 1933 به دستور مصطفی کمال آتاتورک تأسیس شد و در حال حاضر روزانه به 247 مقصد، در اروپا، آسیا، آفریقا و ایالات متحده آمریکا پروازهای مستقیم دارد. این شرکت در سال 2014 بیش از 54.7 میلیون مسافر را جابجا نموده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 314

به "ترکیش ایرلاین و زیان سنگین در پی کاهش گردشگران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیش ایرلاین و زیان سنگین در پی کاهش گردشگران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید