تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان

به گزارش اکسپرس بلاگ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت : زنجان به جرگه استان های دارای منطقه اقتصادی ویژه اقتصادی کشور پیوست.

تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان

به گزارش خبرنگاران زنجان؛آبی پور گفت: با پیگیری های صورت گرفته و تایید کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، با رای مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ منطقه ویژه اقتصادی زنجان بعد از 15 سال انتظار مردم و فعالان اقتصادی استان زنجان مصوب شد.

وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی محدوده جغرافیایی مشخص در مبادی ورودی یا در درون کشوراست که با هدف جذب سرمایه های داخلی و خارجی و به وجود آمدن عرصه فعالیت های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات جهت حضور فعال در بازار های منطقه ای و بین المللی به وجود می آید.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معافیت گمرکی تا سقف ارزش اضافه کرده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش اضافه کرده قطعات خارجی در تولیدات ، ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی ، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی در مناطق ویژه ، صدور مجوز ساخت و انتها کار به صورت رایگان و محدودیت نداشتن زمانی متروکه شدن کالا در منطقه ویژه از مزایای مناطق ویژه اقتصادی است.

آبی پور گفت: در چند سال گذشته زیر ساخت صد هکتار زمین، برای اجرای این طرح در استان زنجان آماده سازی شده و اسناد زمین در 10 سال گذشته به نام منطقه ویژه اقتصادی در استان ثبت شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14059

به "تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید