توزیع 16 میلیون انواع اقلام بهداشتی و دارویی برای پیشگیری از کرونا ، کمبودی در تامین دارو نداریم

به گزارش اکسپرس بلاگ، مدیرعامل شرکت پخش البرز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز حدود 16 میلیون انواع دارو و مکمل دارویی، الکل، ژل و مواد ضدعفونی، ماسک، دستکش و بسته های بهداشتی سلولزی به وسیله شرکت پخش البرز در تمام نقاط کشور توزیع شده و این فرایند تا برطرف احتیاج های مردم و مراکز درمانی ادامه خواهد داشت.

توزیع 16 میلیون انواع اقلام بهداشتی و دارویی برای پیشگیری از کرونا ، کمبودی در تامین دارو نداریم

عقیل آرین نژاد؛ مدیرعامل شرکت پخش البرز در تبادل نظر با خبرنگار مالی خبرنگاران در رابطه با نحوه فعالیت این شرکت در توزیع اقلام بهداشتی در کشور گفت: از زمانی که بیماری کرونا وارد کشور شد با اعتماد وزارت بهداشت و حمایت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و در راستای وظیفه انسانی و مسئولیت های اجتماعی، شرکت پخش البرز در چند حوزه با تمام امکانات وارد عمل شد.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا، متأسفانه شاهد کمبود ماسک و مواد ضدعفونی در سطح داروخانه ها و حتی مراکز بهداشتی و درمانی بودیم و این موضوع مردم و کادر درمانی کشور را با مسائل جدی روبرو کرد. به همین دلیل، وزارت بهداشت، شرکت پخش البرز و دو شرکت پخش دیگر را انتخاب کرد تا ماسک فراوریکنندگان و واردکنندگان را طبق سهمیه بندی و پروتکل وزارت خانه، در تمام کشور بین مراکز درمانی و دانشگاه های علوم پزشکی، توزیع کنیم.

آرین نژاد با تأکید بر این که اولویت اول وزارت بهداشت و شرکت پخش البرز تأمین احتیاج مراکز درمانی است اضافه نمود: تا امروز بیش از 2 میلیون ماسک به وسیله این شرکت در تمام نقاط کشور، به ویژه بیمارستان های درگیر با بیماری کرونا، توزیع شده و این فرایند با تمام توان و به طور شبانه روزی تا برطرف احتیاج های مراکز درمانی ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل پخش البرز در رابطه با کل آمار اقلام بهداشتی و درمانی توزیع شده توسط پخش البرز از زمان آغاز بیماری کرونا تا امروز گفت: از ابتدای اسفند تا کنون 4 میلیون و 700 هزار بسته انواع دارو، آنتی بیوتیک و مکمل های دارویی و غذایی، 400 هزار الکل و انواع محلول و ژل ضدعفونی، 7 میلیون و 800 هزار جفت دستکش بهداشتی، 2 میلیون ماسک، 600 تُن انواع محصولات شوینده و 1 میلیون بسته بهداشتی سلولزی در سراسر کشور توزیع نموده ایم.

آرین نژاد ادامه داد: ما از 7 شرکت فراوریکننده عظیم، روزانه حدود 80 هزار واحد محلول و ژل های ضدعفونی کننده دست را تحویل می گیریم و این اقلام را هم مانند ماسک طبق سهمیه بندی و پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت در داروخانه ها و مراکز درمانی توزیع می کنیم و امیدواریم این مقدار محصولات ضدعفونی کننده به تعداد 100 هزار واحد در روز برسد و هرچه زودتر مشکل کمبود اقلام بهداشتی در جامعه مرتفع گردد.

وی با بیان این که فراوری و توزیع فوری مواد ضدعفونی کننده در این شرایط برای جامعه ضرورت است، اضافه نمود: در توزیع محلول های ضدعفونی کننده بیش ترین حجم توسط شرکت پخش البرز در کشور توزیع شده است.

مدیرعامل پخش البرز هم چنین افزود: در بخش دستکش هم با همکاری سازمان غذا و دارو و معاونت تجهیزات پزشکی و مجموعه وزارت بهداشت، با همان روال توزیع ماسک و محلول های ضدعفونی کننده، ابتدا احتیاج مراکز درمانی و بیمارستان ها تأمین می گردد و بعد به داروخانه ها؛ آن هم براساس سیستم توزیع عادلانه، عرضه می گردد.

آرین نژاد در ادامه گفت: 4 شرکت عظیم دارویی با تأکید و حمایت رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، از همان روز های ابتدایی شیوع بیماری، با توجه به احتیاج مردم و کادر درمانی در زمینه فراوری اقلام بهداشتی وارد عمل شدند و با فراوری حجم زیادی از محصولات مذکور شرکت پخش البرز را تقویت کردند.

وی با اشاره به این که فعالیت نیرو های شرکت های پخش اقلام بهداشتی هم مثل کادر زحمتکش درمانی پرخطر است، اضافه نمود: با این که مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان ها برای تحویل محصولات بهداشتی برای کارکنان شرکت های پخش هم خطرآفرین است، اما همکاران ما شبانه روز در این زمینه در حال خدمات رسانی هستند و حتی به دلیل حجم بالای کار، شرکت پخش البرز ساعت و شیفت های کاری خود را افزایش داده و افتخار می نماید که در موضوع ملی مبارزه با کرونا، نقش آفرینی می نماید و در کنار مردم و سیستم بهداشت و درمان کشور تا برطرف کامل این مشکل، خدمت رسانی می نماید.

مدیرعامل پخش البرز ادامه داد: در بعضی استان ها که تأمین کنندگان دیگری با دانشگاه های علوم پزشکی در بخش اقلام بهداشتی همکاری می کردند و در حوزه کاری ما نبود نیز، به یاری آن ها آمدیم و ماشین آلات و ناوگان حمل و نقل شرکت پخش البرز را با توجه به احتیاج موجود، در اختیار شبکه سلامت کشور قرار دادیم تا کمبود ها به سرعت برطرف گردد.

آرین نژاد اضافه نمود: در بخش توزیع سایر دارو ها و احتیاج های بیمارستان ها و داروخانه ها، از جمله دارو های مکمل و تقویت کننده سیستم ایمنی و آنتی بیوتیک ها در این مدت فعال تر از زمان های دیگر مشغول توزیع محصولات دارویی هستیم و کوشش می کنیم در این شرایط حساس، کمبود دارویی در هیچ نقطه ای از کشور ایجاد نگردد. در همین زمینه، در اقدامی مهم هم چنین توانستیم داروی بسیار مهم و کمیاب Ritocom برای بیماران بستری مبتلا به کروناویروس را به محض دریافت، در کوتاه ترین زمان، تحویل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دهیم.

وی ادامه داد: دلیل اصلی رجوع وزارت بهداشت به پخش البرز برای توزیع اقلام بهداشتی، اطمینان و شناختی بود که با توجه به سابقه شرکت از ما داشتند. ما در شرکت پخش البرز براساس پروتکل های وزارت بهداشت، به طور دقیق و عدد به عدد محصولات را توزیع نموده و روزانه به وزرات خانه گزارش می دهیم.

آرین نژاد با تأکید بر این که در این شرایط خطیر کشور، خود را متعهد به امانت داری می دانیم، توضیح داد: حتی در مراکز استان هایی مثل تهران، اصفهان، گیلان و قم که سطح انتشار ویروس در آن ها نسبتاً بالاست، به خود پرسنل شرکت هم اقلام بهداشتی را از منابعی که تحویل می گیریم، به هیچ وجه تخصیص ندادیم و به جهت احتیاجی که برای حضور در مراکز پرخطر داشتند، ماسک و دستکش را برای آن ها از بازار تهیه کردیم چرا که اقلام مذکور صرفاً مختص احتیاج مراکز درمانی و بیماران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 1814

به "توزیع 16 میلیون انواع اقلام بهداشتی و دارویی برای پیشگیری از کرونا ، کمبودی در تامین دارو نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 16 میلیون انواع اقلام بهداشتی و دارویی برای پیشگیری از کرونا ، کمبودی در تامین دارو نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید