حامیان ناوالنی به دنبال تحت الشعاع قرار دادن سخنرانی پوتین با تجمعات اعتراضی

به گزارش اکسپرس بلاگ، ولادیمیر پوتین امروز چهارشنبه قرار است برای مردم روسیه یک سخنرانی سراسری به اصطلاح شرایط کشور داشته باشد اما از سوی دیگر حامیان آلکسی ناوالنی، سرسخت ترین منتقد او برای برگزاری اعتراضات سراسری در واکنش به وخامت شرایط سلامت او برنامه ریزی نموده اند.

حامیان ناوالنی به دنبال تحت الشعاع قرار دادن سخنرانی پوتین با تجمعات اعتراضی

به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که تا به امروز کوشش داشته هرگز نام ناوالنی را مستقیما ذکر نکند، عنوان نموده که سخنرانی او برای هر دو مجلس مجلس کشورش متمرکز بر مسائلی شامل تقویت رشد مالی که توسط تحریمهای خارجی، پایین آمدن قیمت نفت و همه گیری کروناویروس آسیب دیده، خواهد بود.

اما همچنان که او سخنرانی خود را در ظهر امروز (0900 به وقت گرینویچ) آغاز کند، تظاهرنمایندگان در شهر ولادیووستوک در شرق دور روسیه قرار است در اولین موج اعتراضات سراسری در روسیه برای ابراز حمایت از ناوالنی 44 ساله به خیابانها بیایند؛ کسی که شدیدا از بابت دست زدن به اعتصاب غذا برای مدت سه هفته ضعیف شده است.

هر دو طرف خود را برای یک رویارویی آماده نموده اند. پیش از این تجمعات در حمایت از ناوالنی با استفاده از زور در هم شکسته شده و هزاران مورد دستگیری را در پی داشتند و مقامهای روسیه گفته اند که تجمعات امروز نیز غیرقانونی هستند.

در روابط روسیه با غرب نیز به سبب مساله رفتار با ناوالنی، تقویت مواضع نظامی روسیه در مرز با اوکراین و مجموعه مسائل دیگری که واشنگتن را به اعمال تحریمهایی جدید علیه مسکو طی چند روز پیش و پاسخ متقابل کرملین به آن واداشت، بحرانی عمیق ایجاد شده و آزمایش قدرت امروز از سوی خارجی ها از نزدیک رصد می گردد.

ناوالنی سال گذشته میلادی از یک حادثه مسمومیت با ماده اعصاب که روسیه اجرای آن را انکار کرد زنده ماند اما ماه فوریه از بابت اتهاماتی نظیر نقض شرایط عفو مشروط مربوط به یک پرونده اختلاس به دو سال و نیم حبس محکوم شد.

حامیان ناوالنی خواهان برگزاری آنچه که به آن به عنوان بزرگترین اعتراضات تاریخ روسیه مدرن تلقی می نمایند شده و گفته اند که زندگی این منتقد کرملین به مو بند است و خواهان آن شده اند که وی مراقبتهای پزشکی مناسب دریافت کند.

در آستانه برگزاری این اعتراضات، یک گروه ناظر تحت عنوان OVD-Info گزارش کرد که پلیس به دفاتر منطقه ای ناوالنی در شهرهای کراسنودار و کورگان یورش برده و در حدود 12 شهر نیز اقدام به دستگیری فعالان نموده است. تیم ناوالنی اعلام نموده که اعتراضات در بیش از 100 شهر روسیه قرار است برگزار گردد.

محل سخنرانی پوتین در سالن نمایشگاهی Manege در مجاورت کرملین در محل میدانی است که حامیان ناوالنی آن را برای مکان تجمعشان در مسکو طی عصر امروز مشخص نموده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 13843

به "حامیان ناوالنی به دنبال تحت الشعاع قرار دادن سخنرانی پوتین با تجمعات اعتراضی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حامیان ناوالنی به دنبال تحت الشعاع قرار دادن سخنرانی پوتین با تجمعات اعتراضی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید