خبرنگاران بستری بیماران حاد تنفسی در آذربایجان غربی 2 برابر شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، ارومیه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش تعداد بستری ها در مراکز درمانی استان به خاطر بیماری های حاد تنفسی گفت: این تعداد در حال حاضر به یک هزار و 153 نفر رسیده که حدود 2 برابر اواخر شهریور سال جاری است.

خبرنگاران بستری بیماران حاد تنفسی در آذربایجان غربی 2 برابر شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

جواد آقازاده روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: طی روزهای پایانی شهریور سال جاری که موج جدید شیوع بیماری کرونا به تازگی در آذربایجان غربی شروع شده بود، بستری شدگان به خاطر بیماری حاد تنفسی در آذربایجان غربی، حدود 580 نفر بود که این رقم در حال حاضر به یک هزار و 153 نفر رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر از این تعداد 646 نفر مشکوک و 507 نفر مبتلا به کرونا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان نمود: تعداد بستری شدگان در آی سی یو نیز 223 نفر بوده که از این تعداد، 70 نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده با اشاره به افزایش 21 نفری تعداد فوت شدگان براثر بیماری کرونا طی 24 ساعت گذشته در آذربایجان غربی افزود: تعداد کل فوت شدگان در استان به یک هزار و 331 نفر رسیده که فرایند افزایشی آنان بسیار خطرناک است.

وی تاکید نمود: با وجود تداوم فرایند افزایشی ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در آذربایجان غربی، همچنان شاهد بی توجهی عده زیادی در این خصوص هستیم که می تواند موجب بروز مسائل بسیار زیاد گردد.

به گزارش خبرنگاران، آذربایجان غربی طی حدود هفت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می رسد شاهد تداوم خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال زیاد خطرناک تر از گذشته خواهد بود.

پیشتر نیز معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز از پر بودن تخت های این بیمارستان مرجع بیماران کرونایی در استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز از وخامت بیشتر اوضاع در صورت تداوم فرایند بی توجهی مردم خبر داده بود.

تا به امروز بیش از 39 میلیون و 250 هزار نفر در جهان و بیش از 522 هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

از مجموع یک میلیون و 105 هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف جهان نیز 2.7 درصد مربوط به ایران است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 8804

به "خبرنگاران بستری بیماران حاد تنفسی در آذربایجان غربی 2 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بستری بیماران حاد تنفسی در آذربایجان غربی 2 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید