خبرنگاران طرح نسخه نویسی الکترونیکی در خوزستان با تعامل موسسه های درمانی قابل اجرا است

به گزارش اکسپرس بلاگ، اهواز- خبرنگاران - مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: اجرای کامل طرح نسخه نویسی الکترونیکی در این استان با تعامل موسسه های درمانی و پزشکی امکان پذیر است و در نهایت نتایج مثبتی در نظام سلامت به دنبال خواهد داشت.

خبرنگاران طرح نسخه نویسی الکترونیکی در خوزستان با تعامل موسسه های درمانی قابل اجرا است

دکترعلی خسروی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اهمیت نسخه نویسی الکترونیک در نظام سلامت گفت:نسخه نویسی الکترونیک، به روز رسانی مطالبات پزشکان و موسسات طرف قرارداد، اجرای پروتکل های درمانی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تجویز و مدیریت هزینه های سلامت در آینده نظام سلامت را به دنبال خواهد داشت و سبب کاهش هزینه ها نیز خواهد شد.

وی استقبال و همکاری پزشکان و موسسات طرف قرارداد از نسخه نویسی الکترونیک را در یک سال اخیر مطلوب توصیف کرد و اضافه کرد:در سال های گذشته مراکز درمانی، مطب ها، داروخانه ها و همچنین بیمارستان ها اطلاعات خود را به صورت کاغذی یا به صورت سی. دی به بیمه سلامت ارائه می دادند و سپس در اداره به صورت مکانیزه و الکترونیک، ذخیره و رسیدگی می شد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه هم اکنون اطلاعات الکترونیک بر روی فضای ابری یا واقعی سرور ذخیره می شوند تاکید نمود: در هر زمان که احتیاج باشد این امکان را داریم به این اطلاعات دسترسی داشته باشیم و برای گزارش های مختلف از آنها استفاده کنیم.

خسروی گفت: غیر از حوزه درمان که به صورت واقعی باید انجام گردد، اسنادی که در بیمارستان ها برای بیمار ایجاد می گردد به صورت الکترونیک برای بیمه سلامت ارسال می گردد و کارشناسان این اداره کل نیز به صورت الکترونیک اسناد را آنالیز و رسیدگی نموده و به بیمارستان ارجاع می دهند و بیمارستان از آن اسناد رسیدگی شده یک گزارش نهایی گرفته و سند را برای پرداخت مطالبات تحویل می دهد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: در سال گذشته هشت شهرستان درخوزستان به صورت پایلوت (آزمایشی) فعالیت الکترونیک خود را شروع کردند که نتایج قابل توجهی از جمله فراوری بیش از 168 هزار نسخه الکترونیک و به روزرسانی پرداخت مطالبات مطب ها و موسسات فعال در حوزه الکترونیک شد.

وی گفت: در حوزه سرپایی این فرآیند از امسال در کشور شروع شده و به این ترتیب است که اطلاعات بیمار اعم از نوع بیماری های سابق و داروهای مصرفی و همچنین تاریخ اعتبار دفترچه بیمه با ارائه کد ملی به پزشک مورد قرارداد بیمه سلامت، به صورت آنلاین در اختیار پزشک خواهد بود.

خسروی اضافه کرد: بیمار با ارائه کد ملی خود، یک کد رهگیری از سامانه دریافت خواهد نمود که با مراجعه مراکز خدمات درمانی مانند داروخانه ها، مراکز تصویربرداری و سایر موسسات درمانی، آن کد را ارائه می دهد و دیگر احتیاجی به همراه داشتن دفترچه کاغذی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه با وجود سامانه نسخه نویسی الکترونیک، کاغد و دفترچه دیگر مبادله نمی گردد گفت: اگر دفترچه ای برگه سفید داشت اما تاریخ اعتبار آن به اتمام رسیده بود ما باید این دفترچه را باطل و یک دفترچه جدید برای بیمار صادر می کردیم اما اکنون به این کار احتیاجی نیست و پزشک به صورت آنلاین مدت اعتبار دفترچه بیمه بیمار را مشاهده خواهد نمود.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان تاکید نمود: با توسعه این سیستم، اطلاعات هر بیمار به شکل یک پرونده سلامت در فضای ابری اینترنت به وجود خواهد آمد و هر فردی که به پزشک مراجعه می نماید پزشک می تواند به اطلاعات آن بیمار دسترسی داشته باشد که هر گروه درمان اطلاعات مربوط به خود را مشاهده خواهند کرد.

وی یکی از مسائل گروه درمانی را نبود اطلاعات کافی از سابقه بیمار دانست و اضافه کرد: به دلیل اینکه پزشک از سابقه بیمار اطلاعات کافی ندارد، نمی داند چه سطحی از درمان برای بیمار طراحی کند و بسیاری از مواقع یک پرونده جدید برای بیمار تشکیل می دهند اما با توسعه این برنامه و استفاده از این فضا توسط همه گروه های درمانی با ایجاد یک پرونده در فضای اینترنت، مشکل دسترسی به اطلاعات درمانی بیمارمرتفع خواهد شد.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6702

به "خبرنگاران طرح نسخه نویسی الکترونیکی در خوزستان با تعامل موسسه های درمانی قابل اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح نسخه نویسی الکترونیکی در خوزستان با تعامل موسسه های درمانی قابل اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید