خبرنگاران معاون هماهنگ کننده ناجا: افزایش تلفات جاده ای نگران کننده است

به گزارش اکسپرس بلاگ، بجنورد-خبرنگاران- معاون هماهنگ نماینده نیروی انتظامی گفت: افزایش تصادف و تلفات در حادثه های جاده ای نوروز سال جاری نگران نماینده است و از مردم انتظار می رود مقررات هدایت و رانندگی را رعایت نمایند.

خبرنگاران معاون هماهنگ کننده ناجا: افزایش تلفات جاده ای نگران کننده است

سردار محمدعلی نوری نژاد روز دوشنبه به خبرنگاران در بجنورد گفت: با توجه به افزایش میزان مسافرت ها، شاید افزایش تصادف و بالا رفتن شمار قربانیان این سانحه ها، غیرعادی نباشد اما مرگ حتی یک نفر هم زیاد است.

وی هیچ اشاره ای به آمار افزایش تصادفات جاده ای در نوروز 1400 نکرد.

وی با اشاره به اینکه مردم از سفرهای غیرضرور خودداری نمایند گفت: با توجه به شیوع کرونا از مردم انتظار می رود به مسافرت غیرضرور نروند.

وی اضافه کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز تا به امروز به شمار شهرهای نارنجی و قرمز کشور اضافه کرده شده است که این شرایط نشان از انتقال ویروس به وسیله مسافرت ها است.

معاون هماهنگ نماینده نیروی انتظامی گفت: در این زمینه نیروی انتظامی بر اساس شیوه های نامه های بهداشتی، وظایف و تکالیفی دارد که اجرا می گردد.

سردار نوری نژاد با اشاره به محدودیت های تردد شبانه گفت: به یقین اعمال این محدودیت ها سفرهای غیرضرور را کاهش می دهد.

وی اضافه کرد: سال جاری تردد نوروزی در جاده های استان به نسبت سال قبل افزایش چشمگیری دارد، میزان افزایش ترددها تا 67 درصد اعلام شده است.

وی گفت: یکی از دغدغه ها در سفرهای جاده ای، وقوع تصادف و جان باختن هم وطنان در این حادثه ها است، فوت هر فرد خسارت زیاد به سرمایه کشور وارد می نماید.

سردار نوری نژاد گفت: علت مهم وقوع تصادفات، خستگی و خواب آلودگی، رعایت نکردن سرعت مطمئنه و یا رعایت نکردن فاصله طولی است.

معاون هماهنگ نماینده نیروی انتظامی اضافه کرد: تمامی نقاط پرحادثه در جاده های کشور شناسایی شده که حذف این نقاط در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه سه عامل در وقوع تصادف تاثیرگذار است که شامل عامل انسانی، جاده و خودرو است گفت: پیش تر تنها قصور راننده و یا مشکل در خودرو در وقوع تصادف مورد توجه بود اما اکنون قصور و سهم ادارات و سازمان ها در وقوع تصادف ها مورد توجه واقع شده است و سهم آنان در وقوع سانحه آنالیز می گردد.

وی در بخش دیگر سخنان خود در باره تجهیز نیروی انتظامی به فناوری های نوین گفت: نیروی انتظامی در اجرای ماموریت های خود از فناوری های روز بهره مند است.

وی گفت: اکنون 85 تا 90 درصد از تجهیزات و فناوری که در نیروی انتظامی به کارگرفته می گردد فراوری داخل است.

معاون هماهنگ نماینده ناجا توضیح داد: اکنون برای سرعت دادن به کارها، از پهباد هم در ماموریت ها استفاده می گردد.

سردار نوری نژاد در سفر یک روزه به خراسان شمالی از یگان های انتظامی نیروی انتظامی شهرستان های مختلف استان بازدید کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 12766

به "خبرنگاران معاون هماهنگ کننده ناجا: افزایش تلفات جاده ای نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون هماهنگ کننده ناجا: افزایش تلفات جاده ای نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید