خبرنگاران 32 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به جوانان خراسان رضوی پرداخت شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، مشهد- خبرنگاران- سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: طی سال 1399 مجموع تسهیلات پرداختی ویژه جوانان در حوزه اشتغال و کارآفرینی به جامعه 2.1 میلیون نفری جوانان استان 32 میلیارد ریال بوده است.

خبرنگاران 32 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به جوانان خراسان رضوی پرداخت شد

اسماعیل حاجی آبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: وزارت ورزش و جوانان با توجه به تاکید چندین ساله رهبر معظم انقلاب در مورد جهش فراوری، فعالیتهای مولد و اشتغالزا برنامه ریزی ویژه ای برای ارائه تسهیلات اشتغال زا به جوانان تنظیم کرد تا این قشر مولد نقش پررنگی در زمینه فراوری و اشتغال ایفا نمایند.

وی ادامه داد: در قالب این برنامه پارسال 32 میلیارد ریال تسهیلات به وسیله صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت برای ایجاد اشتغال پایدار و کسب و کارهای مولد در اختیار جوانان کارآفرین خراسان رضوی نهاده شد.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: در سال 1398 در مجموع 70 میلیارد ریال برای اشتغال جوانان در نظر گرفته شده بود که فقط 50 میلیارد ریال آن جذب شد اما در سال 99 متاسفانه بودجه یاد شده از سوی صندوق کارآفرینی امید با کاهش چشمگیر همراه بود که در نهایت فقط 20 میلیارد ریال آن توسط استان جذب شد.

حاجی آبادی اضافه نمود: پارسال از میان حدود 300 جوان متقاضی، 25 جوان کارآفرین در قالب وامهایی با مبالغ مختلف از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بهره مند شدند که البته این تسهیلات برای مشاغل پایدار و با اشتغال آفرینی بالا پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بخش دیگر تسهیلات اشتغال ویژه جوانان در سال گذشته توسط بانک رسالت پرداخت شده است، البته این تسهیلات به صورت آزمایشی برای چهار شهرستان و در بخش روستایی در نظر گرفته شده بود.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: بر این اساس حدود 30 جوان توانستند 12 میلیارد ریال تسهیلات ویژه اشتغال در بخش روستایی دریافت نمایند و بانک رسالت نیز قول داده است در امسال طرح خود را به سایر شهرستانهای استان توسعه داده و بودجه بیشتری برای آن اختصاص دهد.

حاجی آبادی به جمعیت 6.9 میلیون نفری خراسان رضوی اشاره و افزود: در مجموع 2 میلیون و 160 هزار نفر بین سنین 18 تا 35 سال در استان به عنوان جامعه جوان و مولد ثبت شده اند که تسهیلات یاد شده برای این قشر بسیار اندک است.

وی در تشریح مسائل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به جوانان اضافه نمود: یک مشکل عمده همان انگیزه کاذب دریافت تسهیلات است به عنوان مثال بعضی تسهیلات یاد شده را صرف خرید خودرو نموده و به موضوع اشتغال زایی و کسب و کار مولد توجهی ندارند لذا از دریافت این نوع تسهیلات باز می مانند.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: جوان بودن جامعه هدف و نوپا بودن کسب و کارها، موضوع دریافت ضمانت نامه های بانکی برای وام اقشار جوان را با مشکل روبرو می نماید که در این بخش از بانکها می خواهیم با جوانان همراهی بیشتری داشته باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 13011

به "خبرنگاران 32 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به جوانان خراسان رضوی پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 32 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به جوانان خراسان رضوی پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید