خبرنگاران 500 هکتار از اراضی ورامین زیر کشت کلزا رفته است

به گزارش اکسپرس بلاگ، تهران - خبرنگاران - سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: در سال زراعی جاری 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت گیاه روغنی کلزا رفته است.

خبرنگاران 500 هکتار از اراضی ورامین زیر کشت کلزا رفته است

محسن بنائیان روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: گیاه کلزا باعث پایداری کشت محصولاتی نظیر گندم و جو می گردد و ضروری است که این گیاهان در تناوب با کلزا کشت شوند، کاشت این گیاه باعث حاصلخیزی خاک شده و نقش موثری در کنترل آفات و بیماری های گیاهان بازی می نماید.

وی گفت: یکی از مهمترین برنامه های دولت در تأمین احتیاج کشور به روغن و کنجاله، توسعه کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا در تناوب با گندم است و شهرستان ورامین، یکی از مناطق پیشرو استان تهران در کشت این گیاه استراتژیک است و در سال زراعی جاری بیش از 500 هکتار از اراضی ورامین زیر کشت کلزا رفته است.

این مسئول گفت: از مجموع 500 هکتار سطح زیر کشت کلزا، 45 هکتار از بهترین اراضی کشاورزی ورامین به منظور فراوری بذر زیر کشت کلزا رفته و بذور فراوریی علاوه بر احتیاج شهرستان، به سایر شهرستان ها نیز ارسال می گردد.

بنائیان با اشاره به این شرایط مزارع کلزا شهرستان ورامین بسیار مطلوب است اظهار کرد: کشاورزی، متأثر از عوامل طبیعی است و فراوری محصولات بدون در نظر دریافت مسائل طبیعت امکان پذیر نیست، شرایط مناسب آب و هوایی شهرستان ورامین و بارش های مناسب باعث شده تا تمامی مزارع کلزای شهرستان از درجه کیفی بسیار مناسبی برخوردار باشد.

وی گفت: شهرستان ورامین با برداشت بیش از 6 هزار و 500 کیلوگرم محصول کلزا از هر هکتار، رکوردار فراوری در کشور است.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی واحدهای غیرضروری به منظور قطع زنجیره انسانی تاکید نمود: براساس مصوبه هیأت دولت، نمایندگی های نهاده های کشاورزی از محدودیت طرح فاصله گذاری اجتماعی مستثنی هستند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ورامین یاد آور شد: کسب و کارهای مربوط به دفع آفات گیاهی شامل تهیه و توزیع سموم می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

شهرستان ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که از این میزان، به دلیل کمبود منابع آبی تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 2377

به "خبرنگاران 500 هکتار از اراضی ورامین زیر کشت کلزا رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 500 هکتار از اراضی ورامین زیر کشت کلزا رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید