رایزنی در خصوص تحولات مهم منطقه در ملاقات عمران خان و اردوغان

به گزارش اکسپرس بلاگ، نخست وزیر پاکستان که به منظور شرکت در کنفرانس جهانی مهاجرت راهی سوئیس شده است با رئیس جمهور ترکیه ملاقات کرد.

رایزنی در خصوص تحولات مهم منطقه در ملاقات عمران خان و اردوغان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز؛ عمران خان نخست وزیر پاکستان که به سوئیس سفر نموده تا در کنفرانس دنیای مهاجرت شرکت کند با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد.

در این دیدار که در حاشیه برگزاری کنفرانس مهاجرت برگزار دو طرف بر لزوم همکاری بیشتر کشورهای اسلامی برای حل مسائل منطقه ای تاکید کردند.

عمران خان در این دیدار به برگزاری اجلاس کمیسیون همکاری های استراتژیک در پاکستان اشاره نموده و گفت: در این اجلاس مهم که سال آینده برگزار می گردد پاکستان و ترکیه ریاست کمیسیون را به عهده خواهند داشت.

وی توضیح داد: ترکیه نقش مهمی بین کشورهای اسلامی ایفا می نماید و ما از اینکه دولت آنکارا از مسلمانان کشمیری حمایت می نماید خرسندیم.

عمران خان گفت: ترکیه و پاکستان به ترتیب رتبه های اول و دوم میزبانی از بیشترین تعداد مهاجر در دنیا را دارا هستند و کشورهای دنیا باید اهمیت این میزبانی را درک نمایند.

رایزنی در خصوص مسائل افغانستان و فرایند برگزاری جلسات صلح در این کشور از دیگر محورهای مصاحبه میان دو طرف بود.

در این دیدار اردوغان نیز پاکستان را یک شریک مهم تجاری و استراتژیک برای ترکیه دانسته و خواهان گسترش همکاری های دو جانبه شد.

وی توضیح داد: دولت ترکیه از هر اقدامی که منجر به افزایش همکاری میان دو کشور گردد استقبال خواهد نمود.

لازم به ذکر است ترکیه و پاکستان روابط خوبی باهم دارند و عمران خان در چهارمین سفر خارجی خود پس از تصدی پست نخست وزیری راهی ترکیه شده بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 150

به "رایزنی در خصوص تحولات مهم منطقه در ملاقات عمران خان و اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی در خصوص تحولات مهم منطقه در ملاقات عمران خان و اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید