روسیه هواپیمای جاسوسی فرانسه بر فراز دریای بالتیک را اسکورت کرد

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز پنج شنبه در بیانیه ای گفت که یک فروند جت جنگنده سوخ و-27 این کشور هواپیمای جاسوسی فرانسه را که بر فراز دریای بالتیک و در نزدیکی مرزهای روسیه در حال پرواز بود، اسکورت کرد.

روسیه هواپیمای جاسوسی فرانسه بر فراز دریای بالتیک را اسکورت کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که خدمه جنگنده روسیه این هدف هوایی [متخاصم] را یک فروند هواپیمای جاسوسی آتلانتیک -2 متعلق به نیروی هوایی فرانسه شناسایی نموده و آن را بر فراز دریای بالتیک اسکورت کرد.

گفته می گردد که این جنگنده روسی به منظور شناسایی هدف هوایی و جلوگیری از نقض حریم هوایی فدراسیون روسیه این عملیات رهگیری را انجام داد.

ارتش روسیه هم با اشاره به عدم نقض حریم هوایی این کشور اظهار داشت که پرواز جنگنده روسیه دقیقاً مطابق با قوانین بین المللی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، دو روز پیش (سه شنبه) هم دو فروند جت جنگنده سوخ و-30 ارتش روسیه در یک عملیات از ورود غیرقانونی یک فروند هواپیمای بوئینگ P-8 Poseidon به حریم هوایی روسیه بر فراز دریای سیاه جلوگیری کرد.

در یک عملیات مشابه در 23 ژوئن امسال، یک جنگنده سوخو -30 اس ام روسیه هم یک هواپیمای جاسوسی ایالات متحده را بر فراز دریای اُخُتسک رهگیری و مانع از نقض حریم هوایی روسیه شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 15558

به "روسیه هواپیمای جاسوسی فرانسه بر فراز دریای بالتیک را اسکورت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه هواپیمای جاسوسی فرانسه بر فراز دریای بالتیک را اسکورت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید