قیمت خرید حمایتی سیب صنعتی و گوجه فرنگی معین شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از مشخص قیمت پایه خرید حمایتی سیب صنعتی به ارزش هرکیلو گرم یک هزارو 250 تومان و قیمت گوجه فرنگی یک هزار تومان برای سال جاری اطلاع داد.

قیمت خرید حمایتی سیب صنعتی و گوجه فرنگی معین شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمد علی طهماسبی اضافه نمود: استان آذربایجان غربی از قطب های مهم فراوری سیب درختی و گوجه فرنگی در کشور است که در سالهای گذشته در چارچوب حمایت از کشاورزان سیب صنعتی و گوجه فرنگی به صورت حمایتی خریداری شده است.

وی اضافه نمود: سال جاری چنانچه این دو محصول قیمت پایین داشته باشند، شیوه های لازم برای خرید حمایتی پیش بینی شده است.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران توضیح داد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده محصول و همچنین مسائل موجود در کارخانه های صنایع تبدیلی و تکمیلی و بحث های کارشناسی متعدد در جلسات قیمت گذاری و پیگیری های استاندار آذربایجان غربی، قیمت پایه محصول های یاد شده، مشخص و قرار است دستگاه های نظارتی نیز بر فرایند اجرایی خرید این محصولات نظارت لازم را داشته باشند.

طهماسبی، از کشاورزان درخواست کرد تا محصولات خود را به مراکز جمع آوری دارای مجوز تحویل داده و از فروش محصولات به قیمت پایین و به واسطه ها خودداری نمایند.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: همچنین به منظور حمایت از کارخانه های صنایع تبدیلی و تکمیلی استان تسهیلات بانکی بصورت سرمایه در گردش دراختیار صنایع تبدیلی قرارمی گیرد.

طهماسبی اضافه نمود: چنانچه قیمت های اعلام شده، پایین بود و یا مسائل احتمالی در خرید این محصولات وجود داشت، خرید حمایتی این محصولات با نرخ بالاتر دردستور کار قرار می گیرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 8115

به "قیمت خرید حمایتی سیب صنعتی و گوجه فرنگی معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خرید حمایتی سیب صنعتی و گوجه فرنگی معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید