قیمت گذاری خودرو نیازمند ساز و کار نظام مند است

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران : رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت گذاری و واگذاری خودرو نیازمند مشخص یک ساز و کار مناسب و نظام مند است.

قیمت گذاری خودرو نیازمند ساز و کار نظام مند است

به گزارش خبرنگاران؛ عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست با فعالان مالی بخش خصوصی در محل اتاق البرزر در مورد بحث قیمت گذاری خودروها اعلام کرد: اعتقاد داریم که به لحاظ کارشناسی نباید این نوع قیمت گذاری ها صورت گیرد بلکه باید از سوی دولت یک نظام تامین اجتماعی قوی باشد که بر اساس آن هر شخصی پس از اطلاع از شرایط از جمله پرداخت اقساطی و بهره آن برای دریافت خودروی مورد نظر خود اقدام کند.

وی در مورد وجود بخش نامه های مخل پیشرفت فراوری و صنعت اظهار کرد: بروز این موارد 99 درصد مربوط به دولت است، نامه ها و پروتکل هایی که دولت ها وضع می نمایند، در این دولت حتی بیشتر از قبل دوره های پیشین هم بوده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: واقعیت این است که برای یاری به صنایع به صورت میدانی خیلی از موارد را به وسیله مقامات دولتی میانی در استان ها پیگیری می کنیم.

اکبری تالار پشتی با اشاره به اینکه دولت باید به یک جمع بندی در مورد حمایت از صنایع برسد، گفت: در گذشته با کوشش های صورت گرفته در سمت هایی که داشته ایم، فرآیند صدور جواز تاسیس، پروانه تاسیس و پروانه بهره برداری را کوتاه نموده و زمان آن را به چند ساعت رسانده ایم، دولت و مدیران آن هم باید قدرت تصمیم گیری درست و به موقع داشته باشند.

وی در مورد مسائلی که پیرامون موافقت یا مخالفت محیط زیست در مورد استقرار صنایع در بعضی نقاط وجود دارد، هم گفت: در این رابطه محیط زیست نمی تواند با موردی مخالفت کند فقط می تواند بگوید که استاندارها از نظر این مجموعه کدام است و بر اساس آن اعلام کند که برای استقرار صنایع افراد متقاضی چگونه اقدام نمایند، برای احداث یک شهرک صنعتی هم نخست مطالعات زیست محیطی بر طبق استاندارهای این سازمان آنالیز می گردد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پیگیری وضع قوانین و مقررات خطاب به فعالان مالی از آنها درخواست کرد که در این مورد منسجم تر کار نمایند و اضافه کرد: شما صنعتگران و فراورینمایندگان وقتی همراه و منسجم باشید اگر حتی بخواهید که وزیری تغییر کند تا زمانی که به این خواسته خود دست یابید ما در مجلس کنارتان خواهیم بود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید قدرت مطالبه گری خود از دولتی ها را بالا ببرد، اضافه کرد: در مقابل دولت هم باید به دنبال کار آنها باشد و در میدان عمل و صحنه بصورت حضوری مسائل فراوری و صنعت را آنالیز کند، به عنوان نمونه در البرز استاندار می تواند روزانه از تعدادی زیادی صنایع بازدید نموده و مسائل این واحدها را از نزدیک رصد کند.

وی در بحث فعالیت صنایع در شعاع 120 کیلومتری پایتخت هم گفت: با توجه با اینکه در حال حاضر بسیاری از صنایع هایتک شده اند نباید نیازی به لحاظ کردن کردن مصوبه شعاع 120 کیلومتری باشد.

اکبری تالار پشتی ادامه داد: وقتی انسجام و همکاری بخش خصوصی باشد، در مجلس هم تمامی مسائل و معضلات مطرح شده از سوی فعالان این عرصه را بصورت جمع بندی شده از سوی مقامات دولتی در استان ها تحویل گرفته و رسیدگی و پیگیری می کنیم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14298

به "قیمت گذاری خودرو نیازمند ساز و کار نظام مند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت گذاری خودرو نیازمند ساز و کار نظام مند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید