مرمت اضطراری کاروانسرای روستای کاروانسرا در استان مرکزی

به گزارش اکسپرس بلاگ، کاروانسرای تاریخی روستای کاروانسرا در استان مرکزی با اختصاص 500 میلیون ریال اعتبار، حفاظت و مرمت اضطراری می گردد.

مرمت اضطراری کاروانسرای روستای کاروانسرا در استان مرکزی

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی محسن کریمی معاون میراث فرهنگی استان امروز 10 اردیبهشت 99 گفت: کاروانسرای تاریخی روستای کاروانسرا از بناهای دوره صفویه است و در روستای کاروانسرای شهرستان اراک واقع شده است. این اثر تاریخی در امسال با تخصیص 500 میلیون ریال اعتبار مورد حفاظت اضطراری قرار می گیرد.

او گفت: در پی پیگیری قضایی اجرا شده افرادی که بدون مجوز نسبت به تصرف این بنا اقدام نموده و آن را به محل نگهداری احشام تبدیل نموده بودند در حال تخلیه بنا هستند و با آنالیز اجرا شده تخلیه بنا در مراحل نهایی واقع شده است. پرونده متخلفین نیز در دستگاه قضایی در دست رسیدگی واقع شده است.

کریمی اضافه کرد: به علت بارندگی های سال گذشته و امسال آسیب های قابل توجهی به این بنای تاریخی وارد شده و تخریب ها، مرمت های غیراصولی و دخل و تصرف های متصرفین بنا نیز در ایجاد آسیب به این بنای ارزشمند مزید بر علت شده است.

او اعلام کرد: حفاظت و مرمت اضطراری بنا و نیز واگذاری آن به بهره بردار بخش خصوصی در دستور کار اداره کل استان واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 2337

به "مرمت اضطراری کاروانسرای روستای کاروانسرا در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت اضطراری کاروانسرای روستای کاروانسرا در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید