موافقت مجلس با دو فوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت ها در بورس

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران : مجلس با دوفوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و یا فرابورس ایران به وسیله صرف سهام با سلب حق تقدم موافقت کرد.

موافقت مجلس با دو فوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت ها در بورس

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، در جلسه علنی امروز چهارشنبه نمایندگان با 168 رای موافق تصویب کردند که لایحه افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و یا فرابورس ایران به وسیله صرف سهام با سلب حق تقدم به صورت دو فوریت مورد آنالیز قرار گیرد.

اسماعیل جلیلی معاون حقوقی وزارت اقتصاد در شرح این لایحه گفت: لایحه ای که امروز تقدیم مجلس شد لایحه ای برای افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس به وسیله صرف سهام با سلب حق تقدم است. یکی از تاکیدات و توصیه ها در کمیسیون های مجلس و جلسات علمی در حوزه بازار سرمایه تقویت و استمرار تعمیق بازار سرمایه و بورس بود. به همین دلیل دولت در تیر ماه امسال دو فوریت لایحه ای را تصویب کرد و در اول مرداد ماه آن را تقدیم مجلس کرد.

وی اضافه نمود: با این لایحه دستگاه های اجرایی که شرکت های بورسی را تحت کنترل و تملک دارند برای تامین اقتصادی طرح های جاری و توسعه مد نظر با افزایش سرمایه موافقت می نماید که آن را منوط به عرضه سهام آنها در بورس می نمایند. یعنی با این کار هم رویکرد تامین منابع و افزایش سرمایه مدنظر است و هم این که با صرف سهام شرکت با سلب حق تقدم شرکت اقدامی صورت می گیرد که نتیجه آن یاری به سهامداران خرد است و فرصتی برای شرکت های بورسی است که رابطه آنها با منابع دستگاه های اجرایی قطع شده و صرفا از محل صرف سهام در بازار سرمایه به تامین اقتصادی و اجرای طرح ها عمل نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد که مجلس با تصویب دو فوریت این لایحه هر چه زودتر وارد آنالیز جزئیات آن گردد.

بورس تورم زاست

عبدالعلی رحیمی نماینده سروستان به عنوان اولین مخالف آنالیز دو فوریت این لایحه گفت: اکنون شرایط بورس در شرایط حباب است و انجام این طرح بدون کار کارشناسی درست نیست اکنون بازار به گونه ای شده است که شرکت ها دست در جیب مردم نموده و تنها تورم ایجاد می گردد.

جعفر قادری نماینده شیراز به عنوان اولین موافق این دو فوریت گفت: استقبال مردم به بورس بسیار خوب است با توجه به تقاضای زیاد باید کوشش گردد عرضه به موقع باشد تا حباب قیمتی ایجاد نگردد، یکی از این راه ها عرضه کافی متناسب با تقاضای سهام است. اکنون بهترین فرصت برای واگذاری سهام جهت تکمیل طرح های نیمه تمام و آغاز طرح های جدید بوده تا مردم سرمایه های خود را برای سرمایه گذاری صرف نمایند و به بازارهای دیگر مثل سکه و مسکن نروند. اقدامی که به اقتصاد کشور و تامین اقتصادی شرکت ها برای سرمایه گذاری یاری می نماید.

هشدار نماینده ساری: شرایط بورس همچون شرایط بانک ها و موسسات اقتصادی نگردد

علی بابایی نماینده ساری به عنوان مخالف دیگر این دو فوریت گفت: مردم روزانه بسیار در بورس سرمایه گذاری می نمایند اما معلوم نیست این سرمایه ها در کدام شرکت ها و در چه طرح هایی سرمایه گذاری می گردد. اینها شفاف نیست مردم به دولت اعتماد ندارند خدای ننموده شرایط همچون شرایط بانک ها و موسسات اقتصادی نگردد.

کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا به عنوان موافق دیگر دو فوریت این لایحه گفت: باید مدیریت درست در بازار بورس وجود داشته باشد با این لایحه شرکت ها می توانند افزایش سرمایه داشته باشند که این به اقتصاد یاری می نماید البته مجلس هم ضروری است نظارت های کافی را داشته باشد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6673

به "موافقت مجلس با دو فوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت ها در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مجلس با دو فوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت ها در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید