نماینده عراقی: بغداد برای توافق با اربیل نیازی به میانجی گری پلاسخارت ندارد

به گزارش اکسپرس بلاگ، نماینده مجلس عراق با اشاره به عدم رعایت انصاف در گزارش های فرستاده ویژه سازمان ملل به کشورش، توضیح داد که بغداد برای گفت وگو و توافق با اربیل نیازی به میانجی گری وی ندارد.

نماینده عراقی: بغداد برای توافق با اربیل نیازی به میانجی گری پلاسخارت ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاطع الرکابی نماینده ائتلاف دوله القانون به ریاست نوری المالکی، امروز (پنجشنبه - 9 ژوئیه)، با اشاره به گزارش های مغرضانه و ناقص متعدد فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق، به پیشنهاد میانجی گری او میان اربیل و بغداد واکنش نشان داد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم توضیح داد: به طور کلی، هیچ گاه رابطه عراق با هیأت های دیپلماتیک سازمان ملل به ویژه جنین پلاسخارت فرستاده سازمان ملل به این کشور، که در کلیه گزارش های خود در حق عراق و دولت آن، منصف نبوده، مثبت ارزیابی نمی شد.

الرکابی اضافه نمود: ما به مرحله جدایی میان خود و منطقه کردستان نرسیده ایم که بخواهیم از فرستاده سازمان ملل یا غیر او، بخواهیم که میانجی گری کند و همه امید داریم که گفت وگوها میان دولت مرکزی و اربیل مثبت باشد.

این نماینده عراقی شرح داد: حل کلیه اختلافات با منطقه کردستان در قانون اساسی و قانون نفت و گاز نهفته است که در صورت تصویب، همه چیز انتها خواهد یافت. در این صورت ما احتیاج نداریم که کسی بین ما وارد گردد و مداخله کند. ما امیدواریم که دولت منطقه کردستان روابط با بغداد را درک کند. ما نمی خواهیم که نمی خواهیم که به حقوق آنها یا ما تعدی گردد.

این در حالی است که روز گذشته شیراز حسن عضو مجلس منطقه کردستان درباره پیشنهاد پلاسخارت مبنی بر یاری به اربیل در دستیابی به توافق با بغداد گفت: سازمان ملل در این مسأله کاملا بی طرف است و دخالت آن در این امر، کاملا طبیعی و به نفع مذاکرات است به ویژه که دولت فدرال، مطالباتی غیرقانونی دارد.

وی اضافه نمود: منطقه کردستان از سازمان ملل خواسته تا به عنوان میانجی گر مداخله کند و پیچیدگی های مذاکرات کنونی را حل و فصل کند. ضمن اینکه کردستان عراق درباره امضای توافق نامه جامع با بغداد، کاملا خوش بین است اما این امر باید بر اساس قانون اساسی و به دور از ادبیات غالب و مغلوب صورت گیرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق، سه شنبه پیش به نخست وزیر منطقه کردستان پیشنهاد کرد که برای دستیابی توافق با بغداد، به اربیل یاری کند.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5843

به "نماینده عراقی: بغداد برای توافق با اربیل نیازی به میانجی گری پلاسخارت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی: بغداد برای توافق با اربیل نیازی به میانجی گری پلاسخارت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید