پنتاگون: روسیه و ترکیه اقداماتشان را در لیبی متوقف نمایند

به گزارش اکسپرس بلاگ، سخنگوی پنتاگون تاکید نمود، ایالات متحده از روسیه و ترکیه می خواهد تا فعالیت هایشان را در لیبی متوقف نموده و به سراغ حمایت دیپلماتیک و مبارزه با تروریسم بروند.

پنتاگون: روسیه و ترکیه اقداماتشان را در لیبی متوقف نمایند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه بارها اتهاماتی مبنی بر مشارکت در درگیری لیبی را رد نموده و اتهاماتی مبنی بر حضور مزدوران روسی در آنجا را بی اساس خوانده است. دولت مسکو روی حمایت از راه چاره مسالمت آمیز در لیبی تاکید داشته و تماس هایش را با دو طرف حفظ نموده است.

با این حال جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون سه شنبه به خبرنگاران گفت: آمریکا مخالف تهاجم نظامی به این منطقه است. ما از تمام طرف های فعال در آنجا شامل روس ها، ترک ها و دیگران، خواسته ایم تا از اقداماتشان در آنجا دست بکشند.

این سخنگوی پنتاگون به 14 جنگنده سوخو-24 و میگ-29 اشاره نمود که ادعا می گردد در لیبی هستند اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد. پیشتر فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا (آفریکام) با انتشار بیانیه ای اعلام نمود، دولت روسیه با استقرار چندین جنگنده در لیبی، میخواهد از مزدوران روسی مستقر در این کشور حمایت کند.

جاناتان هافمن گفت: ما یک لیبی امن و باثبات می خواهیم. ما باور داریم که ماموریت ما حمایت از کوشش های دیپلماتیک و ضد تروریسم و تقویت همکاری است. ما از دیگران درخواست می کنیم تا فعالیت های مشابهی را مورد آنالیز قرار دهند تا به مردم لیبی امنیت و ایمنی ای که لیاقت دارند، بدهند.

پیشتر همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، مسکو در درگیری لیبی جانبداری نمی کند و اولویت را منافع لیبیایی ها قرار می دهد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هم تاکید نمود هیچگونه حضور نظامی روسیه در این کشور وجود ندارد و کوشش دیپلماتیک تنها راه ممکن برای دستیابی به صلح در لیبی است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4490

به "پنتاگون: روسیه و ترکیه اقداماتشان را در لیبی متوقف نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: روسیه و ترکیه اقداماتشان را در لیبی متوقف نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید