پکن: مسائل حساس می تواند به روابط نظامی چین با آمریکا لطمه بزند

به گزارش اکسپرس بلاگ، یک مقام ارشد چینی گفت: ناکامی در حل و فصل مسائل حساس بین آمریکا و چین می تواند به احتمال زیاد به روابط نظامی دو کشور آسیب بزند.

پکن: مسائل حساس می تواند به روابط نظامی چین با آمریکا لطمه بزند

با ما همراه باشید و با تورهای سفر به چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا امروز دوشنبه برای ملاقات و مصاحبه با مقام های ارشد چینی وارد این کشور شده است.

رایس عالی ترین مقام آمریکایی است که از زمان اعلام رای دادگاه بین المللی لاهه در مورد اختلاف چین و فیلیپین بر سر مالکیت منابع و جزایر دریای جنوبی چین، به این کشور سفر کرده است.

دادگاه بین المللی لاهه اخیرا با صدور رای نهایی 497 صفحه ای اعلام کرده است که ادعاهای چین درباره مالکیت جزایر و منابع و ذخایر دریای جنوبی چین، بی پایه و اساس است.

سفر رایس با هدف آماده کردن زمینه شرکت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نشست گروه 20 خواهد بود که سپتامبر قرار است در شهر هانگ ژو برگزار گردد.

فان چانگ لونگ معاون کمیسیون مرکزی ارتش چین در ملاقات با رایس گفت: ما باید با یکدیگر صادق باشیم چرا که روابط ما با موانع و چالش هایی روبرو است. روابط نظامی تحت تاثیر بعضی مسائل و عوامل حساس و پیچیده قرار گرفته است.

وی در ادامه توضیح داد: اگر نتوانیم این عوامل و چالش ها را به طور مناسب مدیریت کنیم، این مساله احتمالا به روابط نظامی دو جانبه آسیب خواهد زد.

رایس نیز در این باره تاکید نمود: خطرات مربوط به تبعات ناخواسته عملیات ارتش های دو کشور به لطف ارتباطات بهتر و تدابیر اعتماد ساز، کاهش یافته است ولی علی رغم این پیشرفت، ما هنوز چالش ها و اختلافاتی داریم که باید مذاکره و مدیریت کنیم.

طی دو سال اخیر چین دعاوی دریایی گسترده ای در دریای جنوبی این کشور مطرح کرده است که توسط کشورهایی مانند فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و تایوان با ساخت چندین جزیره مصنوعی و باندهای فرودگاهی نقض شده است.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است.

آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 691

به "پکن: مسائل حساس می تواند به روابط نظامی چین با آمریکا لطمه بزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: مسائل حساس می تواند به روابط نظامی چین با آمریکا لطمه بزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید