کجای منزل بیشترین خطر ابتلا به کرونا را دارد؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، متخصص طب پیشگیری چگونگی ضدعفونی کردن منزل و آلوده ترین قسمت های منزل را تشریح کرد.

کجای منزل بیشترین خطر ابتلا به کرونا را دارد؟

جهت دریافت خدمات آلاچیق ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

اکبر نیک پژوه در مصاحبه با خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، در خصوص اینکه چگونه می توانیم فضای منزل را از کرونا در امان نگه داریم، اظهار کرد: ضدعفونی هر خانه ای متفاوت است اما مکان هایی که معمولا تماس بسیاری با آنها برقرار می گردد شامل دستگیره درب ها، میزها، جایگاه ها، نرده پله ها، سطوح آشپزخانه و حمام، شیر آب، توالت، کلیدهای برق، تلفن های همراه، رایانه ها، تبلت ها، صفحه کلیدها، کنترل ها، دسته های بازی و نیز اسباب بازی های مورد علاقه بچه ها از مهمترین نقاطی است که باید ضدعفونی گردد.

وی اضافه کرد: اگر سطح مورد نظر مشکوک به آلودگی است ابتدا با صابون یا مواد شوینده و آب پاک کنید. سپس از یک ماده ضدعفونی کننده که حاوی الکل یا سفیدکننده است بهره ببرید.

متخصص طب پیشگیری اظهار کرد: در بسیاری مناطق یافتن اسپری ها یا دستمال های ضدعفونی کننده کار سختی است، در چنین مواردی، نظافت را با آب و صابون ادامه دهید. راه چاره هایی چون سفیدکننده های خانگی رقیق شده نیز می تواند برای پاک کردن بعضی سطوح به کار فرایند.

نیک پژوه در خصوص چگونگی ضدعفونی کردن ملحفه ها، حوله ها و لباس ها گفت: این اقلام باید به طور منظم ضدعفونی شوند؛ البته لباس ها و سایر اقلام را تکان ندهید تا احتمال پخش ویروس به وسیله هوا را به حداقل برسانید.

4148

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6558

به "کجای منزل بیشترین خطر ابتلا به کرونا را دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کجای منزل بیشترین خطر ابتلا به کرونا را دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید