گسترش بازار محصولات دانش بنیان، ایجاد پایگاه های صادراتی در سه کشور

به گزارش اکسپرس بلاگ، یک شرکت دانش بنیان با ایجاد پایگاه صادراتی در سه کشور گرجستان، قرقیزستان و سوریه محصولات خلاق و دانش بنیان را به این سه کشور صادر کرد.

گسترش بازار محصولات دانش بنیان، ایجاد پایگاه های صادراتی در سه کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محسن مختاری مدیرعامل شرکت دانش بنیان، شرکت ژرفاپژوهان علوم نو گفت: در ابتدای تشکیل این شرکت، به صورت تخصصی در حوزه تبادل فناوری محصولات دارای فناوری پیشرفته فعالیت کردیم. پس از 10 سال فعالیت و کسب تحربه، فعالیت هایمان را به شکلی متمرکز تر و تخصصی پیگیری کردیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان، شرکت ژرفاپژوهان علوم نو، در ادامه اضافه کرد: پس از طی این دوره به صورت تخصصی وارد حوزه صادرات محصولات فناورانه، خلاق و دانش بنیان شدیم. در ابتدا با یاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 2 پایگاه صادراتی در کشورهای گرجستان و قرقیزستان تاسیس کردیم. مرکز صادراتی تاسیس شده در گرجستان در 400 متر مربع و مرکز قرقیزستان در 2000 متر تاسیس شد.

این فعال دانش بنیان، با اشاره به اهمیت نقش صادرات در توسعه محصولات و شرکت های دانش بنیان و خلاق، ادامه داد: در این کشورها، از تجار دعوت می کردیم تا پس از بازدید از محصولات ایرانی، با مزیت ها و قیمت آن آشنا شوند. سپس جلسات تخصصی تر برگزار می گردد و در نهایت قرارداد فروش و صادرات منعقد می شد.

مختاری با اشاره به فعالیت های صادراتی شرکت، اضافه کرد: با توجه به تجربه کسب نموده در ادامه صادرات را با سرمایه گذاری درهم آمیختیم و بر روی محصولات فناورانه صادراتی سرمایه گذاری کردیم. در واقع در ابتدا یک ارزیابی از شرکت انجام می دهیم تا ببینیم که محصول شرکت، قابلیت صادرات دارد یا خیر. پس از آن، مطالعات بازار شروع می گردد تا میزان استقبال بازار صادراتی از این محصول آنالیز گردد و یک احتیاج سنجی صورت گیرد.

وی همچنین اعلام کرد: در حال حاضر با یاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک مرکز صادراتی در شهر حلب سوریه تاسیس نموده ایم. بی شک در این کشور، ظرفیت بسیار قابل توجهی برای محصولات ایرانی وجود دارد. شرکت های خلاق، فناور و دانش بنیان می توانند با معرفی کالاهای خود به شرکت های دانش بنیان صادراتی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای توسعه صادرات، ماموریت یافته اند، بازارهای خود را توسعه ببخشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14268

به "گسترش بازار محصولات دانش بنیان، ایجاد پایگاه های صادراتی در سه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش بازار محصولات دانش بنیان، ایجاد پایگاه های صادراتی در سه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید