آتشی دوباره به جان قیمت مسکن افتاد ، بازگشت قیمت به سایت های آگهی

به گزارش اکسپرس بلاگ، در ماه های گذشته در اثر حذف قیمت از سایت هایی مانند دیوار و شیپور در همان روزهای ابتدای این طرح، باعث شد که تا حدودی از شوک قیمت مسکن کم گردد. اما به نظر می رسد که با درج دوباره قیمت مسکن در این اپلیکیشن ها، بازار مجدد به سمت آشفتگی برود.

آتشی دوباره به جان قیمت مسکن افتاد ، بازگشت قیمت به سایت های آگهی

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

برای مثال فروشنده تصور می نماید که قیمت ملکش 100 میلیون تومان ودیعه و ماهانه 3 میلیون تومان اجاره است، اما در واقعیت قیمت واقعی این ملک 200 میلیون تومان رهن کامل است بنابراین انتشار این قیمت های کاذب در آشفتگی بازار مسکن بسیار تاثیرگذار است.

آیا آگهی ها بر قیمت مسکن تاثیری دارند؟

به گزارش خبرنگاران، به گفته آقای فرهادی، یکی از مشاورین املاک در محدوده ولیعصر، درج و یا حذف قیمت ها از اپلیکیشن های دیوار و شیپور و …، تاثیر چندانی در بازار مسکن ندارد.

فرهادی اضافه نمود: باید نظارت در این بازار زیادتر گردد، به عقیده من در حال حاضر هیچ کنترل و یا نظارتی در این بازار وجود ندارد. بنابراین تصور اینکه با درج قیمت ها بازار آشفته می گردد غلط است چراکه اگر بازار دوباره دچار جهش قیمتی گردد، علت آن کاهش فراوری و عدم نظارت مسئولان در این بازار است.

متوسط قیمت مسکن در چند ماه اخیر

متوسط قیمت مسکن در خاتمه آذر ماه سال 99 بر اساس اعلام بانک مرکزی، حدود 27 میلیون (26 میلیون و 905 هزار تومان) در هر متر مربع است که این نشان می دهد در فاصله 8 ماه ممنوع بودن انتشار قیمت در سایت ها و اپلیکیشن های موبایلی پر مخاطب بوده است.

مخالفت وزیر راه و شهرسازی با بازگشت قیمت به سایت های آگهی

بر خلاف نظراتی که مشاورین املاک داده اند، وزیر راه و شهرسازی به بازگشت مجدد قیمت به سایت های آگهی واکنش نشان داد گفت: من شدیدا مخالف بازگشت قیمت به سایت ها و پلتفرم های مجازی هستم چرا که قیمت ها بدون مبنا و توهم زا درج می گردد.

اسلامی درباره اینکه وزارت راه چه تدبیری برای جلوگیری از برطرف محدودیت درج آگهی های فروش خواهد داشت، گفت: حتما پیگیر از سر گیری ممنوعیت درج آگهی مسکن خواهیم بود. قیمت های توهم زا نباید موجب افزایش قیمت مسکن گردد آن هم در شرایطی که قیمت مسکن در ماه گذشته رشدی نداشته و به مرحله تثبیت رسیده است.

بازگشت قیمت به سایت های آگهی، بازار را آشفته می نماید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، ایرج رهبر، دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفت و گو با خبرنگار مسکن خبرنگاران، با بیان اینکه بسیاری از قیمت ها که در سایت ها و اپلیکیشن ها درج می گردد کاذب است، گفت: بسیاری از دلالان و سودجویان با درج این قیمت ها سعی داشتند که ذهن مردم و متقاضیان را در این بخش آشفته نمایند، اما قیمت های واقعی بسیار ارزان تر از قیمت های این سایت ها بوده است.

وی بر این عقیده است که در این اپلیکیشن ها افراد هر قیمتی که مد نظرشان باشد را درج می نمایند، و حذف قیمت ها در 8 ماه گذشته توانسته است اثر بسیار مطلوبی در بازار داشته باشد و تا حدودی از بار گرانی قیمت ها در این بازار کم نموده است.

درج قیمت در سایت های آگهی موجب شفاف شدن بازار نمی گردد

به گزارش خبرنگار مسکن خبرنگاران، مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفت و گو با این خبرگزاری گفت: متاسفانه با ایجاد ثبات قیمت در بازار مسکن دوباره شاهد آن هستیم که قیمت ها به سایت ها و اپلیکیشن های خرید و فروش بازگشته است.

وی افزود که در سال گذشته همزمان با رشد جهشی قیمت ها در بازار مسکن و خودرو به دادستانی پیشنهاد دادیم که قیمت ها از روی سایت برداشته گردد که همین امر خود زمینه ساز کاهش قیمت ها و ایجاد ثبات در این بازار شد، اما متاسفانه در چند روز اخیر شاهد آن هستیم که قیمت ها به این سایت ها بازگشته است.

آقای مصطفی قلی خسروی با بیان اینکه قیمت ها نقش بسیار موثری در ایجاد نوسان بازار اجاره دارد اضافه نمود: به طور مثال قیمت واقعی هر متر مربع در یک منطقه متری 15 میلیون تومان است، اما یک فروشنده تمایل دارد قیمت واحد خود را متری 20 میلیون تومان در سایت بگذارد بنابراین یک فرد دیگر در همان منطقه این قیمت ها را مشاهده می نماید و تصور می نماید نرخ واحد خود بسیار بالاتر است و 22 میلیون تومان می گذارد بنابراین این امر خود باعث بهم ریختگی بازار مسکن و ایجاد نابسامانی می گردد.

آیا خانه هایی که نمای لوکسی دارند با قیمت بالاتری به فروش می رسند؟

نمای ساختمان همیشه از اصلی ترین قسمت های یک ساختمان می باشد که می تواند در همان نگاه اول باعث جلب مشتری گردد.

ولی این بدان معنا نیست که خانه هایی که نمای لوکس دارند باید با قیمت بالاتری به فروش برسند چرا که فروش ملک باید طبق اصول و ملاک های مشخص شده باشد.

ولی از آنجایی که از قدیم گفته اند عقل مردم به چشمشان است، ساختمان هایی که نمای شیک تری داشته باشند، معمولا پر طرفدارتر هستند و مشتری بیشتری را جذب خود می نمایند.

به همین دلیل است که طراحی نمای ساختمان و اجرای نما در صنعت ساخت و ساز اهمیت فراوانی دارند.

طراحی تخصصی نمای ساختمان

گفتیم که نمای ساختمان، به منزله لباسی است که تصمیم دارید بر تن ساختمان خود بپوشانید!

اگر بتوانید این لباس را زیبا طراحی نموده و آن را به همان صورت حرفه ای پیاده سازیکنید، قطعا نمای ساختمان زیبایی خواهید داشت که می توانید به یاری آن، نظر خریداران بسیاری را به ساختمانتان جلب کنید.

برای اینکه بتوانید نمای ساختمانتان را به حرفه ای ترین شکل ممکن طراحی کنید و کمترین میزان دورریز مصالح را در مراحل اجرایی در نظر بگیرید، باید مطابق چک لیست طراحان حرفه ای نما پیش بروید!

تیم طراحی نما دیزاین، در جهت طراحی نما برای ساختمان مورد نظر شما، مراحلی را طی می نماید که در نهایت بتواند نمای ساختمان ایده آل شما را طراحی کند.

این مراحل عبارت اند از:

  • در نظر داشتن کاربری ساختمان و تسلط بر پلان طرح
  • طراحی نقشه فاز یک نما
  • انتخاب مصالح
  • اطلاع و مطالعه درباره ضوابط طراحی مربوط به کاربری و مصالح
  • ارسال مدارک به کمیته نما و دریافت تاییدیه
  • طراحی نقشه فاز دو نما

در سرانجام باید بدانیم که درج قیمت مسکن در سایت های آگهی موجب نابسامانی بازار مسکن و همچنین نگرانی زیاد خریداران می گردد چرا که 90 درصد قیمت های درج شده در سایت های آگهی کاذب و غیرواقعی هستند و نمی گردد روی آن ها حسابی باز کرد.

*خبرنگاران مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می باشد*

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 11460

به "آتشی دوباره به جان قیمت مسکن افتاد ، بازگشت قیمت به سایت های آگهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتشی دوباره به جان قیمت مسکن افتاد ، بازگشت قیمت به سایت های آگهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید