آمریکا به شهروندانش درباره سفر به روسیه هشدار داد

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، وزرات امور خارجه آمریکا اعتبار اطلاعیه ای را که قبلاً در رابطه با ممنوعیت سفر شهروندانش به روسیه صادر کرده بود، تمدید کرد.

آمریکا به شهروندانش درباره سفر به روسیه هشدار داد

این وزراتخانه مدعی شد که در فهرست ارائه شده مورخ امروز 28 ژوئن، روسیه در سطح 4 باقی می ماند که به معنی به این کشورسفر نکنید است.

در این اطلاعیه، واشنگتن به شهروندان آمریکایی درباره سفر به قفقاز شمالی شامل چچن و کوه البروس (بلندترین قله رشته کوه قفقاز در جنوب روسیه و نزدیک به گرجستان) به علت آنچه به ادعای آنها تروریسم، آدم ربایی و خطر ناآرامی مدنی نام شده، هشدار داده است. همچنین این هشدار شامل سفر به شبه جزیره کریمه با ادعای اشغالگری روسیه در قلمرو اوکراین و سوء استفاده های مقامات اشغالگر هم می شود.

به گزارش خبرنگاران، هشدار وزرات خارجه آمریکا به شهروندان این کشور برای سفر به روسیه در حالی است که کشورهای غربی و در راس آنها ایالات متحده در حال افزایش تنش و تقابل با روسیه هستند و سعی دارند این کشور را ناامن و خشن جلوه دهند. به همین علت، بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و متحدان این کشور تحت نام نسیم دریا، از دیروز در دریای سیاه آغاز شده است و این علیرغم نقدها و هشدارهایی است که از جانب مسکو نسبت به برگزاری این رزمایش مطرح شده بود.

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که رزمایش مشترک اوکراین و ناتو تحریکی در جهت ایجاد بی ثباتی مداوم در امتداد مرزهای روسیه است.

تحرکات ناتو در مرزهای روسیه در اروپای شرقی علی الخصوص به بهانه برگزاری رزمایش های مشترک با اوکراین افزایش چشمگیری داشته است. اخیراً یک فروند ناوچه گشت ساحلی روسی به سوی ناوشکن انگلیسی دیفندر به علت نقض حریم دریایی روسیه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه، تیراندازی کرد. یک فروند شکاری سوخو 24 ام روسیه هم به این ناوشکن انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی و راستا حرکت آن را بمباران کرد.

وزارت دفاع روسیه هم حدود یک ماه پیش در بیانیه ای اعلام کرده بود که ارتش این کشور از نزدیک رزمایش دریایی اوکراین و آمریکا را رصد خواهد کرد و در صورت لزوم برای محافظت از امنیت ملی خود واکنش نشان خواهد داد. همچنین در واکنش به این قبیل اقدامات، روسیه حدود 20 تشکیلات و واحد نظامی نو در منطقه نظامی غربی تا پایان سال 2021 ایجاد خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14990

به "آمریکا به شهروندانش درباره سفر به روسیه هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به شهروندانش درباره سفر به روسیه هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید