ابزارهای حمایتی صندوق بین المللی پول برای کاهش تبعات مالی کرونا

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران: در کنفرانس ویدیویی با روسای بانک های مرکزی و وزرای دارایی کشورهای عضو گروه 20 اعلام شد که کشورهای ثروتمند باید کماکان مهلت بازپرداخت بدهی های کشورهای فقیر را تمدید نمایند و به منظور فرصت دادن به تقویت رشد مالی این کشورها به یاری های خود به آن ها تا انتها سال ادامه دهند.

ابزارهای حمایتی صندوق بین المللی پول برای کاهش تبعات مالی کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، صندوق بین المللی پول در حال آماده کردن ابزارهای حمایتی بیشتر برای کاهش تبعات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بر روی کشورهای فقیر است. کریستالینا جیورجیوا- در کنفرانس ویدیویی با روسای بانک های مرکزی و وزرای دارایی کشورهای عضو گروه 20 گفت که کشورهای ثروتمند باید کماکان مهلت بازپرداخت بدهی های کشورهای فقیر را تمدید نمایند و به منظور فرصت دادن به تقویت رشد اقتصادی این کشورها به یاری های خود به آن ها تا خاتمه سال ادامه دهند.

براساس گزارش رویترز، رییس صندوق بین المللی پول با اشاره به لزوم انجام اقدامات مشترک کشورهای دنیا برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا اضافه نمود: ما در یک شرایط خیلی اضطراری هستیم و میزان بدهی ها به سطوح بی سابقه ای رسیده است.

پیشتر صندوق بین المللی پول با اشاره به تداوم بحران اقتصادی ایجادشده ناشی از کرونا، پیش بینی خود از متوسط رشد اقتصادی سال جاری کشورهای دنیا را به منفی 4.9 درصد کاهش داده و اضافه نموده بود این بحران که از رکود فراگیر دهه 1930 تا به امروز بی سابقه بوده، خسارت های قابل توجهی به اقتصاد دنیای وارد نموده است.

از سوی دیگر رییس بانک دنیای خواستار تمدید مهلت بازپرداخت بدهی کشورهای فقیر به ثروتمند با توجه به ناتوانی آن ها در بازپرداخت بدهی ها شده است. دیوید مالپاس که یکی از دیگر حاضران این جلسه ویدیویی بود با اشاره به اقدامات حمایتی اجرا شده بانک دنیای از کشورهای ضعیف گفت: هر چند ما از همان ابتدای بحران کرونا خیلی سریع وارد عمل شدیم اما بسیاری از کشورهای فقیر با وجود این یاری ها دارای مسائل زیادی هستند و پرداخت بدهی آن ها در کوتاه مدت خیلی محتمل نیست.

مالپاس به مانند جیورجیوا خواستار تقویت همکاری کشورهای ثروتمند با کشورهای فقیر شد و اضافه نمود: با روابط اقتصادی و تجاری گسترده تر می توان به کاهش پیامدهای مخرب کرونا روی اقتصاد دنیای امیدوار بود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6041

به "ابزارهای حمایتی صندوق بین المللی پول برای کاهش تبعات مالی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزارهای حمایتی صندوق بین المللی پول برای کاهش تبعات مالی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید