مقرون به صرفه ترین گوشی 5G اپل می تواند میلیاردها کاربر اندروید را به سمت آیفون بکشاند

به گزارش اکسپرس بلاگ، بنا بر شایعه های منتشر شده، اپل اوایل سال 2022 از آیفون SE 3 با قابلیت 5G رونمایی می نماید. حالا تحلیلگران شرکت مشهور J.P. Morgan پیش بینی نموده اند که این گوشی پتانسیل جذب بیش از 1 میلیارد کاربر گوشی های پایین رده تا میان رده اندروید را دارد. در این گزارش، به طور تعیین به حدود 1.4 میلیارد کاربر گوشی های غیر پرچم دار اندروید و 300 میلیون کاربر مدل های قدیمی آیفون به عنوان کاربران بالقوه این گوشی اشاره شده است.

مقرون به صرفه ترین گوشی 5G اپل می تواند میلیاردها کاربر اندروید را به سمت آیفون بکشاند

اپل مانند بسیاری از شرکت ها، برنامه تعویض گوشی در برابر آیفون تازه را ارائه می دهد. البته برخلاف تعویض آیفون قدیمی با آیفون تازه که معمولا قیمت نهایی آیفون تازه را به طور قابل توجهی کاهش می دهد، برنامه تعویض گوشی اندرویدی با آیفون تازه معمولا چندان مجذوب کننده نیست. با این حال، در گزارش شرکت J.P. Morgan آمده که کاربران گوشی های اندرویدی با ارائه گوشی خود به اپل، میانگین قیمت آیفون SE 3 را به حدود 269 تا 399 دلار می رسانند.

طبق گزارش های دریافتی از طرف منابع مختلف، به نظر می رسد آیفون SE 3 از نظر طراحی هیچ تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد که آن هم دقیقا مشابه آیفون 8 است. بنابراین باید انتظار بهره گیری از نمایشگر 4.7 اینچی LCD، دکمه هوم حاوی تاچ آی دی و حاشیه های ضخیم اطراف نمایشگر را داشته باشیم. هنوز در خصوص تراشه این گوشی با قاطعیت نمی توانیم اظهارنظر کنیم ولی گزینه نهایی یکی از تراشه های A15 یا A14 خواهد بود که به ترتیب برای سری آیفون 13 و سری آیفون 12 استفاده شده اند. با توجه به همین موضوع، نسل تازه آیفون SE بدون شک از اینترنت 5G پشتیبانی می نماید.

در بخش دیگری از تحلیل شرکت J.P. Morgan آمده که در سال 2022، اپل حدود 30 میلیون واحد از نسل تازه آیفون SE را راهی بازار می نماید و آمار فروش کل آیفون ها در این سال به 250 میلیون واحد می رسد که 10 میلیون بیش از امسال محسوب می گردد. اگرچه این گزارش نسبت به فروش بالای آیفون SE 3 بسیار خوش بین است، اما مشخص نیست که مجذوب کنندهیت این گوشی برای کاربران اندروید تا چه زمانی دوام می آورد.

اگرچه گوشی های سری آیفون SE به علت داشتن قیمت مناسب هواداران زیادی دارند، اما از طرف دیگر باید خاطرنشان کنیم در این محدوده قیمتی، کاربران به چندین گوشی اندرویدی مجذوب کننده هم دسترسی دارند. از جمله شرکت هایی که توجه ویژه ای به این بازار نشان داده اند می توانیم به سامسونگ و شیائومی اشاره کنیم که این دو شرکت هواداران پروپاقرص زیادی دارند.

در رابطه با دیگر مشخصات احتاقتصادی آیفون SE 3 می توانیم به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی و باتری 1821 میلی آمپر ساعتی اشاره کنیم که در نسل قبلی استفاده شده اند.

برای یادآوری باید بگوییم که اولین نسل آیفون SE در سال 2016 در کنار آیفون 6 اس و 6 اس پلاس معرفی گردید و در سال 2017 همراه با حافظه داخلی بیشتر به دست کاربران رسید. این گوشی مانند سری 6 اس از تراشه قدرتمند A9 بهره می برد و مقدار نمایشگر آن هم 4 اینچ بود. در سپتامبر 2018، اپل فراوری این گوشی را متوقف کرد. باید خاطرنشان کنیم آیفون SE و سری 6 اس تنها آیفون هایی هستند که 7 نسخه iOS را پشت سر گذاشتند. به طور مشخص، این گوشی ها همراه با iOS 9 راهی بازار شدند و در نهایت iOS 15 را هم دریافت کردند.

بعد از عرضه این گوشی، تا 4 سال خبری از نسل بعدی آن نبود تا اینکه در سال 2020 نسل دوم آیفون SE با طراحی مشابه آیفون 8 راهی بازار شد. این گوشی همراه با چیپست A13 به دست کاربران رسید که سری آیفون 11 از آن بهره می برند. به لطف همین چیپست قدرتمند، دوربین 12 مگاپیکسلی این گوشی نسبت به گوشی های هم قیمت خود حرف زیادی برای گفتن دارد. اپل برای نسل دوم آیفون SE قیمت 399 دلار را مشخص کرد و به همین دلیل توجه کاربران زیادی را جلب کرد. فراوری این گوشی همچنان ادامه دارد و بعضی از هواداران آیفون که توان اقتصادی خرید پرچم داران اپل را ندارند، با خرید این گوشی می توانند از زیست بوم مجذوب کننده اپل بهره مند شوند.

به نظر می رسد به غیر از آیفون SE 3، اپل برای سال 2023 هم در حال آماده سازی نسل چهارم آیفون SE است. ظاهرا نمایشگر این گوشی بین 5.7 تا 6.1 اینچ مقدار دارد و حتی به احتمال بهره گیری از نمایشگر حفره دار هم اشاره شده است. در رابطه با وجود آیفون SE پلاس هم شایعه هایی منتشر شده که منابع مختلف وجود چنین آیفونی را تأیید نکرده اند. از طرف دیگر، بعضی منابع می گویند که این گوشی از طراحی مشابه آیفون XR بهره می برد ولی به جای فیس آی دی، با حسگر اثر انگشت تعبیه شده در لبه کناری نمایشگر راهی بازار می گردد.

روی هم رفته نسل دوم آیفون SE نشان داد که میلیون ها کاربر خواستار استفاده از یک آیفون مقرون به صرفه قیمت هستند. بنابراین باید ببینیم طبق پیش بینی شرکت J.P. Morgan آیا میلیون ها کاربر گوشی های اندرویدی با خرید نسل سوم سری SE وارد زیست بوم اپل می شوند یا نه.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 20134

به "مقرون به صرفه ترین گوشی 5G اپل می تواند میلیاردها کاربر اندروید را به سمت آیفون بکشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقرون به صرفه ترین گوشی 5G اپل می تواند میلیاردها کاربر اندروید را به سمت آیفون بکشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید