اولین آژانس های مسافرتی را چه کسانی راه اندازی کردند؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، سفیران، تاجران و پژوهشگران سفرهای طلایی را در قرن های هفدهم و هجدم تحت عنوان گراند تور رواج دادند. تحصیل در پاریس، رم و فلورانس و دیگر مراکز فرهنگی رایج شده بود. با توجه به این که گراند تور در ابتدا با اهداف آموزشی رونق گرفته بود، تغییر رویه آن، به سمت سفرهای لذت جویانه، انتقاداتی را در پی داشت. این متن برگرفته از جغرافیایی گردشگری است که به توصیف گراند تور می پردازند.

اولین آژانس های مسافرتی را چه کسانی راه اندازی کردند؟

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

یکی از جذاب ترین جنبه های گراند تور سبک عرفی و مرسوم آن بود. در سال 1678 ، جین گیل هارد توری سه ساله تعریف کرد. در این خصوص برنامه سفر نیز تعریف شد که اقامت در فرانسه به ویژه در پاریس، و بازدید یک ساله از شهرهای ایتالیا، از جمله ژنووا، میلان، فلورانس، رم و ونیز در راستا بازگشت بازدید از آلمان و سایر کشورها همچون سوئیس در برنامه های آن بود. البته تغییراتی در این برنامه سفر اعمال می شد. اما این راستا معروف ترین و محبوب ترین راستا سفر بود، در کل نظر بر این بود که پس از دیدن شهرهای کشورهای ایتالیا و فرانسه و چند کشور دیگر، مردم دنیا بیشتر به هم نزدیک می شوند.

در سال 1822 رابرت اسمارت در انگلستان خود را نخستین کارگزار کشتی بخار معرفی کرد. او به ثبت نام علاقمندان به سفر دریایی با کشتی تجار به بندرهای گوناگون و کانال بریستول تا دوبلین ایرلند می پرداخت.

در سال 1841 توماس کوک سفر تدریجی خاصی را به مسافت 19 کیلومتر از لستر تا بافبورو در (انگلستان) برنامه ریزی کرد. در پنجم ژوئیه همان سال، قطار مسافری توماس کوک با 750 مسافر و با قیمت رفت و برگشت یک شیلینگ به ازای هر مسافر به حرکت درآمد. به نظر می رسد که این قطار اولین قطار مسافرتی بود که با تبلیغات عمومی برای جذب مسافر اقدام نموده است. بنابراین می توان ادعا کرد که کوک اولین آژانس مسافرتی ریلی بوده است و تلاشهای پیشتازانه وی به مرور در سراسر دنیا الگوبرداری شده است. شرکت کوک پیشرفت سریعی داشت و به ارائه تورهای گوناگون درسراسر قاره اروپا و متعاقب آن آمریکا و سایر نقاط دنیا پرداخت. این شرکت همچنان یکی از بزرگترین سازمانهای مسافرتی در دنیا است.

به احتمالی بسیار، توماس بنت (1814-1898) نخستین متخصص مسافرت های فردی فراگیر (یعنی پایه و اساس آژانس های مسافرتی) بوده است. او انگلیسی بود و سرکاردار بریتانیا در نروژ بود. در این سمت وی تورهای فردی متعددی را برای بازدید از انگلستان ترتیب می داد. در نهایت در سال 1850 کسب و کار را با نام سازمان دهنده سف راه انداخت و به گردشگران خدماتی چون برنامه سفر و درشکه و خوار و بار و کوله پشتی ارائه می کرد. رفته رفته برنامه کرایه اسب و اجاره اتاق هتل نیز به خدمات وی اضافه شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 293

به "اولین آژانس های مسافرتی را چه کسانی راه اندازی کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین آژانس های مسافرتی را چه کسانی راه اندازی کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید