اپل از قابلیت Crash Detection (تشخیص تصادف) رونمایی کرد

به گزارش اکسپرس بلاگ، اپل در مراسم رونمایی از آیفون های تازه از یک قابلیت بسیار کاربردی تحت عنوان Crash Detection (تشخیص تصادف) هم رونمایی نموده است. قابلیتی که آیفون 14 و اپل واچ سری 8 را قادر می سازد در صورت تصادف ماشین، با مخاطبین ضروری تماس برقرار نمایند.

اپل از قابلیت Crash Detection (تشخیص تصادف) رونمایی کرد

اگرچه Crash Detection یک قابلیت بسیار کاربردی و خوب به شمار میرود، اما امیدواریم هیچوقت به کارتان نیاید. چرا که عمدتا این قابلیت زمانی به دردتان خواهد خورد که خدایی ننموده، تصادف نموده باشید. تصادف هم به شکل های گوناگونی صورت می گیرد؛ یا از راستا خارج می شوید، یا خودرویی دیگر به شما برخورد می نماید. در هر صورت، آیفون ها و اپل واچ های نو به لطف سنسورهایی که درون آن ها تعبیه شده، می توانند متوجه این موضوع شده و بعد از گذشت زمانی کوتاه، با مخاطبین ضروری تماس بگیرند.

بارها شنیده ایم که اپل واچ ها توانسته اند زندگی افراد مختلف را با تشخیص افتادن آن ها و تماس با مراکز اضطراری نجات دهند. اما این قابلیت نجات بخش بودن در محصولات اپل اکنون یک پله بالاتر رفته و در تصادفات جاده ای هم به یاری کاربران می آید. البته این بار نه فقط در اپل واچ ها بلکه در گوشی های سری آیفون 14 هم می گردد از آن بهره برد.

طبق گفته های اپل، اگر شما یک تصادف جاده ای شدید را تجربه کنید، اپل واچ سری 8 و آیفون 14 می توانند از شدت ضربه، متوجه شوند که این اتفاق اتفاق افتاده است. بعد از 10 ثانیه، به صورت اتوماتیک به مخاطبین ضروری شما پیامی همراه با موقعیت مکانی دقیق شما ارسال خواهد شد تا آن ها بتوانند با مراکز اضطراری تماس گرفته و با ارسال مختصات محل تصادف، تیم مربوطه را به موقعیت شما راهنمایی نمایند.

اپل واچ سری 8 و آیفون 14 از یک ژیروسکوپ 3 محوره بهبود یافته و شتاب سنج نیروی G بهره می برند که طبق گفته های اپل، می توانند تا 256 G فشار را مقدار گیری نمایند. بعلاوه نرخ الگوبرداری این محصولات اکنون 4 برابر سریع تر از قبل شده و به 3000 بار در ثانیه رسیده است. این باعث می گردد زمان دقیق برخورد مقدار گیری گردد. وقتی که این امکانات را با قابلیتی که اپل آن را الگوریتم سنسور پیشرفته می نامد، ترکیب کنید، قابلیت نوی تحت عنوان Crash Detection خلق می گردد که می تواند زندگی شما را در شرایط خطرناک نجات دهد.

قابلیت Crash Detection اپل امکان تشخیص تصادف در ماشین های معمولی، SUVها و کامیون های حمل بار را دارد. طبق گفته های اپل، این قابلیت نتیجه آنالیز دقیق تحقیقات چندساله ای بوده که بعد از تست های تصادف فراوان در شرایط آزمایشگاهی بدست آمده است. این نکته را هم نباید فراموش کرد که الگوریتم تشخیص تصادف اپل با توجه به آنالیز 1 میلیون ساعت داده مربوط به تصادف در شرایط واقعی آموزش دیده است و در نتیجه دقت بسیار بالایی دارد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 24943

به "اپل از قابلیت Crash Detection (تشخیص تصادف) رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل از قابلیت Crash Detection (تشخیص تصادف) رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید