بازسازی چهره زنی که برای 500سال منجمد بود!، عکس

به گزارش اکسپرس بلاگ، پانصد سال پیش، یک دختر نوجوان، بنابر بخشی از فرهنگ اینکاها، قربانی شد و در نزدیکی قله آمپاتو، آتشفشان خاموش در کوه های آند، به خاک سپرده شد. از زمان کشف بقایای یخ زده او که به خوبی حفظ شده بود در سال 1995، او با نام های زیادی شناخته شد؛ دوشیزه یخی، خوانیتا و بانوی آمپاتو اما اطلاعات کمی در خصوص اینکه او واقعا چه کسی بود، وجود داشت.

بازسازی چهره زنی که برای 500سال منجمد بود!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، اکنون، اسکار نیلسون، هنرمند سوئدی و تیمی از محققان مرکز مطالعات آند در دانشگاه ورشو و دانشگاه کاتولیک سانتا ماریاهاو برای ایجاد بازسازی سه بعدی از چهره خوانیتا همکاری نموده اند.

این بازسازی که در 24 اکتبر رونمایی شد، بخشی از نمایشگاهی در موزه پناهگاه های آند در پرو به نام کاپاکوچا، در پی خدایان اینکا است. این نمایشگاه شامل آخرین تحقیقات در خصوص خوانیتا و زندگی او و بعلاوه یافته های دیگر مومیایی های اینکا است که در امتداد قله های آند پرو کشف شده اند.

دکتر داگمارا سوشا، زیست باستان شناس در مرکز مطالعات آند در دانشگاه ورشو و متصدی نمایشگاه، گفت: سال ها، مومیایی ها به عنوان اشیایی در موزه مورد توجه قرار می گرفتند. با انجام تحقیقات علمی و بازسازی صورت، می خواهیم هویت آنها را بازیابی کنیم. یک بازسازی خوب به ما این امکان را می دهد که افرادی که پشت داستانی که می خواهیم بگوییم بودند، را نشان دهیم.

منبع: cnn

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 آبان 1402 بروزرسانی: 13 آبان 1402 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 29852

به "بازسازی چهره زنی که برای 500سال منجمد بود!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی چهره زنی که برای 500سال منجمد بود!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید