تور ارمنستان ارزان: باکو آماده عادی سازی روابط با ایروان است

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه ای به مناسبت آنچه روز پیروزی در جنگ قره باغ خوانده، از آمادگی برای عادی سازی روابط باکو و ایروان خبر داده و به همین دلیل، اجرایی شدن توافق سه جانبه قره باغ را امری مهم تلقی کرد.

تور ارمنستان ارزان: باکو آماده عادی سازی روابط با ایروان است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

بر اساس این گزارش، در بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: اساس منظره بلندمدت آذربایجان تضمین صلح پایدار، توسعه و پیشرفت است. آذربایجان با حذف عامل اشغال اراضی خود، آماده عادی سازی روابط با ارمنستان بر اساس پایبندی دقیق به اصول حقوق بین الملل به ویژه حاکمیت، تمامیت ارضی و مصونیت مرزها است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان بعلاوه راه دستیابی به چنین صلحی را پایبندی و اجرای دقیق توافق سه جانبه در مورد قره باغ دانست و اضافه کرد: آذربایجان انتظار دارد که ارمنستان پاسخی مناسب به اقدامات صورت گرفته باکو در این خصوص بدهد.

گفتنی است، وزارت خارجه روسیه روز شنبه، در آستانه نخستین سالگرد آتش بس قره باغ که با وساطت مسکو میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان حاصل شد؛ بیانیه ای صادر کرد و گفت: روسیه حق انحصاری برای ارتباط گرفتن با ایروان و باکو برای خود قائل نیست حال آنکه دوستی دیرینه و شراکتی گسترده میان ما و این دو کشور وجود دارد.

وزارت خارجه روسیه در ادامه این بیانه اضافه کرد: یک سال از حصول این توافق می گذرد و اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی و منابع اینترنتی مبنی بر اینکه کوشش های حافظ صلح روسیه با هدف جدا کردن قره باغ و تحویل آن (به جمهوری آذربایجان) و تبدیل ارمنستان به یک کشور تحت الحمایه بوده است؛ با قاطعیت رد می گردد.

وزارت خارجه روسیه در ادامه اضافه کرد: این اظهارات عوام فریبانه هستند و به وضوح از سوی بیگانگان القا شده و به هیچ وجه منطبق بر واقعیت نیست. روسیه، توافق قره باغ را بر هیچ یک از طرفین تحمیل نکرد و این ساز و کار با در نظر گرفتن موازنه منافع و بعلاوه احترام به حق حاکمیت باکو و ایروان لحاظ شد.

توافق آتش بس قره باغ در حالی وارد یک سالگی خود می گردد که باکو و آنکارا کوشش می نمایند بعضی از مفاد آن را به نفع خود تفسیر و به این ترتیب نقشه راه های مواصلاتی قفقاز جنوبی را تغییر دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 18540

به "تور ارمنستان ارزان: باکو آماده عادی سازی روابط با ایروان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: باکو آماده عادی سازی روابط با ایروان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید