باید در رشته های علوم پایه سرمایه گذاری گردد، کاهش توجه دانش آموزان به رشته های علوم پایه

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: رشته های علوم پایه به شدت حائز اهمیت هستند و باید برای آن ها جهت پیشرفت همه جانبه کشور سرمایه گذاری کرد.

باید در رشته های علوم پایه سرمایه گذاری گردد، کاهش توجه دانش آموزان به رشته های علوم پایه

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت و گو با خبرنگار، درباره لزوم توجه به رشته های علوم پایه اظهار کرد: رشته های علوم پایه در واقع پایه های علم را تشکیل می دهند.

او اضافه نمود: دانشمندان معتقد هستند که عوامل توسعه همه جانبه یک کشور وابسته به رشته های علوم پایه است، فیزیک، شیمی، ریاضی و ... جزو رشته های علوم پایه هستند و هدف اصلی آن ها مطالعه خواص طبیعی و فیزیکی دنیا است بنابراین به این شناخت بیش از پیش احتیاج داریم.

صالحی عمران توضیح داد: خداوند انسان را به وجود آورده تا مورد آنالیز قرار بگیرد بنابراین رشته علوم پایه برای شناسایی بهتر و عمیق تر ما از محیط پیرامون است تا بتوانیم خواص دنیا را به خوبی بشناسیم.

او ادامه داد: رشته علوم پایه زمینه ساز بسیاری از علم های دیگر است، اما متاسفانه نتوانسته ایم از پتانسیل و ظرفیت رشته های علوم پایه استفاده کنیم و بیشتر دانش آموزان به علت کسب درآمد بالا جذب رشته های پزشکی و زیرشاخه های آن می شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: طی سال های اخیر در رشته های علوم پایه کمتر توانسته ایم توجه جوانان مستعد را برای تحصیل در آن جلب کنیم و لازم به ذکر است که رشته های علوم پایه مستلزم سرمایه گذاری جدی هستند و از آن جایی که رشته های علوم پایه در دراز مدت آثار اجتماعی زیادی دارند بنابراین احتیاجمند سرمایه گذاری هستند.

او اضافه نمود: هیچ ایرادی ندارد که سیاست گذاران آموزشی سرمایه زیادی را در رشته های علوم پایه هزینه نمایند چرا که باید انگیزه و اشتیاق زیادی را در میان جوانان ایجاد کنیم تا آن ها بتوانند از ظرفیت خود جهت ادامه تحصیل در رشته های علوم پایه استفاده نمایند.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 13537

به "باید در رشته های علوم پایه سرمایه گذاری گردد، کاهش توجه دانش آموزان به رشته های علوم پایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید در رشته های علوم پایه سرمایه گذاری گردد، کاهش توجه دانش آموزان به رشته های علوم پایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید