تداوم ارائه تسهیلات به فعالان گردشگری متضرر از ویروس کرونا

به گزارش اکسپرس بلاگ، مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تداوم یاری و ارائه تسهیلات به متضرران صنعت گردشگری اطلاع داد.

تداوم ارائه تسهیلات به فعالان گردشگری متضرر از ویروس کرونا

علیرضا بای، مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در شامگاه یکشنبه 22 تیر ماه 99 و در گفتگویی رادیویی بیان کرد که یاری های این وزارت خانه به مشاغل حوزه گردشگری که در جریان شیوع ویروس کرونا متضرر شده اند، ادامه خواهد داشت. وی اضافه نمود:

ثبت نام دریافت تسهیلات کرونا برای فعالان گردشگری فاقد کُد بیمه، یکی از اقدامات این وزارت خانه است. تسهیلات 120 میلیون ریالی به ازای هر فرد در حوزه گردشگری پرداخت می گردد که بازپرداخت آن ها با سود 12 درصد محاسبه می گردد.

علیرضا بای ضمن یاد آوری این موضوع که قاره آسیا بیشترین اندازه تضرر را در حوزه گردشگری داشته است، بیان کرد:

نماینده سازمان دنیای گردشگری پیش بینی نموده است 60 تا 80 درصد گردشگران بین المللی از این ویروس متأثر شده اند و سفرهای خود را به نقاط مختلف دنیا کاهش داده اند. در میان کشورهای اسلامی، ترکیه بیشترین آسیب را از کرونا در صنعت گردشگری با منهای 89 درصد دیده است، پس از آن امارات با منفی 84 درصد، اندونزی منفی 78، مالزی 75 درصد، قطر 74 درصد و عربستان 64 درصد، بیشترین کاهش را در ظرفیت پروازهای بین المللی داشته اند.

گفتنی است که که نرخ کاهش آمار گردشگران و ضررهای ناشی از آن درمجموع قاره آسیا و اقیانوسیه به 51 در صد می رسد که این اندازه در خاورمیانه 41 درصد است.

مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعلاوه ابراز داشت که تا به امروز 30 هزار فعال صنایع دستی برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند؛ این افراد برای دریافت تسهیلات 12 درصدی، در سامانه کارا ثبت نام نموده اند.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 20526

به "تداوم ارائه تسهیلات به فعالان گردشگری متضرر از ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم ارائه تسهیلات به فعالان گردشگری متضرر از ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید