تداوم توسعه زیرساخت های گردشگری تهران با افتتاح 4هتل، مرکز تا سال 1403 به قطب گردشگری تبدیل خواهد شد، پاسخ به حاشیه های سفر یک گردشگری عمانی به ایران

به گزارش اکسپرس بلاگ، دکتر پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، در گفت وگویی تلفنی با برنامه رادیویی استودیو هشت در مورد طرح و برنامه های وزارت گردشگری و بعلاوه همکاری مشترک این اداره کل با شهرداری تهران برای جهش و رونق گردشگری در مرکز توضیحانی را ارائه داد.

تداوم توسعه زیرساخت های گردشگری تهران با افتتاح 4هتل، مرکز تا سال 1403 به قطب گردشگری تبدیل خواهد شد، پاسخ به حاشیه های سفر یک گردشگری عمانی به ایران

جانفشان گفت: طبق برنامه ریزی اجرا شده در سال های اخیر تصمیم گرفته ایم زیرساخت های جهانگردی تهران را به طور جدی توسعه دهیم، در این بخش با همکاری ارگان هایی همانند شهرداری تهران تصمیم گرفتیم پروانه ساخت هتل ها و مجموعه های جهانگردی را با تخفیفی تا 80درصد صادر کنیم، همین بسته تشویقی باعث شد سرمایه گذاران حوزه جهانگردی با پشتوانه بیشتری آغاز به کار نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنایع دستی استان تهران ادامه داد: در همین رابطه هفته گذشته هتل کوشش در منطقه پارک وی تهران با حضور آقای مرتضوی وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی افتتاح شد، بعلاوه 3هتل دیگر در آستانه افتتاح قرار گرفته است. هتلی 4ستاره در نزدیکی میدان ولیعصر در میلاد امام رضا(ع) در تاریخ 10خرداد به بهره برداری خواهد رسید. هتل 4ستاره رویال تهران نیز در منطقه بلوار کشاورز و در نهایت بوتیک هتل 5ستاره میراث رشیدیه در غرب تهران که مربوط به مرحوم رشیدی از پیشکسوتان جهانگردی تهران، نیز تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید. این هتل ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده و در موقعیت جفرافیایی بسیار مناسبی قراردارند. افتتاح این چهار هتل از جهت آنکه ظرفیت اقامتی استان تهران را افزایش می دهند به همان نسبت نیز باعث جذب جهانگرد بیشتر به مرکز خواهند شد.

پرهام جانفشان در پاسخ به مجری استودیو هشت گفت: در سال های گذشته جهانگرد ورودی به تهران افزایش چشم گیری داشته و در تعطیلات عید نوروز سال جاری نیز مجموعه های تاریخی و جهانگردی تهران مثل کاخ سعدآباد، نیاوران، گلستان و جاذبه های مانند پل طبیعت تهران مملو از جهانگردی بود؛ طبق اعلام قبلی اجرا شده تا سال 1403 تهران تبدیل به قطب جهانگردی و یکی از مقاصد اصلی جهانگردان خواهد شد؛ انتشار دو کتاب مهم مسیرهای جهانگردی تهران و مسیرهای طبیعت گردی تهران نیز به همین دلیل اجرا شده است.

پاسخ به حاشیه های سفر یک جهانگردی عمانی به شمال ایران

امامی مجری برنامه استودیو هشت در مورد انتشار ویدیویی از سوی یک جهانگرد عمانی که پس از سفر به شمال کشور انتقاداتی را از مغایرت خدمات جهانگردی خریداری شده و آنچه تجربه نموده است مطرح نموده بود، پرسید که جانفشان به عنوان عضوی از خانواده جهانگردی ایران پاسخ داد: همکاران ما در استان تهران حساسیت ویژه ای در این خصوص دارند و چنین اتفاقی در مرکز بسیار نادر است، اما به طور کل در مورد سفر این اینفلوئنسر فضای مجازی و محتوایی که منتشر نموده است، ابتدا باید راستی آزمایی صورت گیرد که اولا اظهارات او صحت داشته است یا خیر؟ نکته دیگر آن است که جهانگردان باید از دفاتر خدمات مسافرتی مجاز و تحت نظارت وزارت جهانگردی خدمات بگیرند، در این حالت تمام سفر آن ها برنامه ریزی شده و قابل اطمینان خواهد بود و تخلفات در آژانس های تحت نظارت وزارت جهانگردی بسیار محدود است و در همین موارد نادر نیز جبران خسارت کامل صورت می گیرد.

جانفشان در سرانجام این برنامه نیز تاکید نمود: تهران مملو از جاذبه های جهانگردی طبیعی و تاریخی و تفریحی است. جهانگردی باعث می گردد مردم اوقات فراغتی شاد و سالم داشته باشند. هرچه رسانه ها بیشتر به جهانگردی و اقتصاد جهانگردی بپردازند و مسئولین ما جوابگو باشند باعث رشد این صنعت خواهد بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 28785

به "تداوم توسعه زیرساخت های گردشگری تهران با افتتاح 4هتل، مرکز تا سال 1403 به قطب گردشگری تبدیل خواهد شد، پاسخ به حاشیه های سفر یک گردشگری عمانی به ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "تداوم توسعه زیرساخت های گردشگری تهران با افتتاح 4هتل، مرکز تا سال 1403 به قطب گردشگری تبدیل خواهد شد، پاسخ به حاشیه های سفر یک گردشگری عمانی به ایران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم توسعه زیرساخت های گردشگری تهران با افتتاح 4هتل، مرکز تا سال 1403 به قطب گردشگری تبدیل خواهد شد، پاسخ به حاشیه های سفر یک گردشگری عمانی به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید