(تصاویر) نیسان مدل جدید GT-R Nismo را روانه بازار کرد

به گزارش اکسپرس بلاگ، خودروسازی ژاپنی نیسان، در حالی اواخر هفته گذشته مدل جدیدی از خودروی اسپرت GT-R Nismo را رونمایی کرد که 18 ماه پیش نیز مدل جدیدی از آن را روانه بازار ها نموده بود. Nissan GT-R Nismo یک خودروی اسپرت قدرتمند با پیشرانه ای 592 اسب بخاری است که برای اولین بار در سال 2007 راهی بازار های جهانی شد و از آن موقع تا به امروز شاهد تغییرات مختلفی در آن بوده ایم. اکنون خودروسازی نیسان مجدداً تغییراتی در این خودرو انجام داده و آن را در اواخر هفته قبل در معرض دید قرار داد.

(تصاویر) نیسان مدل جدید GT-R Nismo را روانه بازار کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبسایت autoexpress، تقریباً 18 ماه پیش بود که خودروسازی نیسان مدل جدید خودروی اسپرت و پرطرفدار GT-R Nismo را روانه بازار کرد و اکنون دوباره مدلی جدید از همین خودرو را با تغییراتی بیشتر از نسخه قبلی رونمایی کرد. این محصول با تغییراتی که در رویکرد تکاملی نیسان موسوم به kaizen که برای به روزرسانی خودرو های GT-R از زمان اولین رونمایی آن ها در سال 2007 ارائه شده است، فراوری شده و قرار است در ماه اکتبر امسال میلادی در بازار ژاپن برای فروش، عرضه گردد.

تغییرات اجرا شده در مدل جدید GT-R Nismo کنونی، شامل اضافه شدن یک رنگ جدید Stealth Grey به این خودرو و یک کاپوت جدید فیبر کربن است. تغییر اجرا شده در زمینه کاپوت، منحصر به مدل جدید Nismo است و برخلاف ماشین قبلی، این طرح بدون رنگ ارائه شده است. در واقع نیسان به سادگی از رنگ بافت خود فیبر کربن که با یک لایه محافظ پوشانده شده، استفاده نموده که بنا به ادعای این شرکت، 100 گرم از وزن کل ماشین را کم نموده است.

همچنین مجموعه ای منحصر به فرد از رینگ های آلیاژی 20 اینچی RAYS با حاشیه ای قرمز برای تطابق با تراز بدنه GT-R بکار گرفته شده است. آرم جدید نیسان که برای اولین بار در خودروی تمام الکتریکی Ariya دیده شده بود، بر روی درب صندوق عقب این مدل کوپه و درپوش های مرکزی آن نیز دیده می گردد. پشت چرخ های جدید، کولیس های ترمز Brembo و دیسک های سرامیک کربنی دیده می شوند که اندازه آن ها 410 میلی متر در جلو و 390 میلی متر در عقب است. نیسان می گوید که صفحه ها، بزرگترین ترمز های ساخته شده در این کارخانه ژاپنی با عملکرد پرفورمنس هستند.

مانند مدل قبلی، GT-R Nismo مجهز به یک موتور توربوشارژ 3.8 لیتری V6 بنزینی است که 592 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. با این حال، مهندسان نیسان به طور کامل قطعات داخلی خودرو را بازسازی نموده و یک میل لنگ، فلایویل و قرقره میل لنگ جدید به همراه حلقه های پیستون تازه، میله های اتصال و فنر های دریچه نصب نموده اند. نیسان می گوید تمام اجزای جدید متعادل تر و سازگارتر با تلورانس های شدید هستند که باعث می گردد اجزای پیشرانه نرمتر اجرا گردد و توربو سریعتر عمل کند تا حداقل تاخیر در عملکرد موتور ایجاد گردد.

این موتور به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه و یک سیستم محرک چهار چرخ متصل شده است. نیسان زمان رسمی رسیدن این خودرو به سرعت 100 کیلومتر در ساعت را منتشر ننموده است، اما انتظار دارد که این اتومبیل در شرایط بهینه، در حدود 2.5 ثانیه به این سرعت معیار برسد. همچنین می دانیم که این خودرو دارای حداکثر سرعت 196 مایل در ساعت است. همچنین مانند مدل قبلی، خریداران هنوز می توانند از یک جفت شارژر توربو برگرفته از خودروی GT3 که 20 درصد شتاب را بهبود می بخشد، سیستم اگزوز تیتانیوم، دامپر های تطبیقی Bilstein، جایگاه های ورزشی Recaro و داشبوردی برخوردار از فناوری های پیشرفته، در این خودرو بهره مند شوند.

تصاویر خودروی اسپرت نیسان GT-R Nismo

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: فرارو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 13605

به "(تصاویر) نیسان مدل جدید GT-R Nismo را روانه بازار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) نیسان مدل جدید GT-R Nismo را روانه بازار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید