توصیه به بیماران دیابتی برای مقابله با کرونا

به گزارش اکسپرس بلاگ، متخصص داخلی و فوق تخصص غدد درون ریز گفت: اختلال سیستم ایمنی بدن عاملی برای در معرض خطر قرار دادن دیابتی ها در برابر کرونا است.

توصیه به بیماران دیابتی برای مقابله با کرونا

محمد حسین گذشتی متخصص داخلی و فوق تخصص غدد درون ریز در گفتگو با خبرنگار از گفت: افراد دیابتی با توجه به اختلالات ایمونولوژی که دارند بیشتر مستعد بیمار شدن بخصوص نوع علامت دار و شدید ویروس کرونا هستند؛ و اگر عوارض دیابت مثل فشار خون بالا، مشکل قلبی و کلیوی، دیالیزی یا چاقی را داشته باشند این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می گیرند.

او اضافه کرد: در صورت ابتلای بیماران دیابتی به کرونا ویروس درمان مانند افراد دیگر است و در صورت شدید بودن نیاز به بستری دارند و در صورت وجود علائم، سریعتر باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

گذشتی بیان داشت: افرادی که به ویروس کووید-19 (کرونا) آلوده شوند بین 1 تا 14 روز بعد اغلب 3 تا 5 روز دچار علائم هستند که این علائم بصورت سرفه خشک، بدن درد و خستگی و تب ظاهر می شوند.

او شرح داد: ممکن است آبریزش بینی هم داشته باشند در موارد شدید تنگی نفس هم پیدا می کنند.

گذشتی گفت: برای پیشگیری باید کمتر از خانه خارج شوند و اصول بهداشتی را رعایت کنند و بیماری دیابت نوع یک و دو در ریسک مبتلا شدن هیچ تفاوتی ندارند پس مراقبت و رعایت بهداشت برای همه لازم و ضروری است.

س

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 1633

به "توصیه به بیماران دیابتی برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه به بیماران دیابتی برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید