جاذبه های دیدنی بندر امام خمینی Bandar Imam Khomeini

به گزارش اکسپرس بلاگ، بندر امام خمینی (پیش تر بندر شاهپور) یکی از بندرهای استان خوزستان ایران در خلیج فارس است. این بندر با داشتن 38 اسکله فعال به طول 7 کیلومتر، یکی از بزرگ ترین بنادر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره گمرک استان خوزستان در این بندر واقع شده است. بندر امام خمینی در دوره پهلوی بندر شاهپور نام داشت برای توسعه صادرات و واردات ساخته شد و خیلی زود به قطب مالی خوزستان تبدیل شد.این بندر دارای ویژگی آب و هوایی متأثر از آب و هوای نیمه استوایی گرم و مرطوب بوده و دارای اقلیم فراخشک گرم می باشد. در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید تا با دیدنی های بندر امام خمینی بیشتر آشنا شوید.

جاذبه های دیدنی بندر امام خمینی Bandar Imam Khomeini

پارک ساحلی شهرداری بندرامام خمینی(ره)

پارک ساحلی شهرداری بندرامام خمینی(ره) از جمله تفرجگاه های خاص استان خوزستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و واقع شدن آن در سواحل نیگلون خلیج فارس است که این امر یکی از مهمترین امتیازات این پارک نیز محسوب می گردد.این پارک شامل بخش ها، تجهیزات و امکاناتی از قبیل مینی پارک، زمین فوتبال ساحلی، زمین والیبال ساحلی، کشتی صبا، دریاچه و وجود جت اسکی ها، تونل تفریحی، آلاچیق ها، آبنماها، بوفه های فروش، سیستم صوتی، مجهز به wifi، سرویس های بهداشتی، درخت ها و درختچه های خاص منطقه، وسایل بازی و ست های ورزشی، روشنایی مناسب و نشیمن گاه ها و جایگاه می باشد که با ساحل سازی ماسه ای، اجرای کفپوش و جدول گذاری، فضایی کاملاً امن و آرام و لحظاتی شیرین و به یاد ماندنی و خاطراتی خوش را برای همه عزیزان، بویژه در ایام نوروز برای هموطنان عزیز فراهم می سازد.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

جزیره قبر ناخدا

جزیره قبر ناخدا زیستگاه گونه های جانوری متنوعی همچون پرستوی دریایی سفید، لاک پشت، سوسمار و… است. دلیل نام گذاری این جزیره به قبر ناخدا به این خاطر بوده که روزگاری دختر ناخدایی که به همراه خانواده خود در حال سفر در خلیج فارس بوده است، به علت بیماری مهلکی درگذشته و در این جزیره به خاک سپرده شده است؛ در واقع این جزیره مدفن دختر ناخدا است نه خود او .

بندر امام خمینی

بندر امام خمینی از جمله بنادر با 38 اسکله فعال است. این بندر یکی از بزرگترین بنادر تجاری ایران است که کار حمل و نقل صادرات را برعهده دارد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: تاپ تراول
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 362

به "جاذبه های دیدنی بندر امام خمینی Bandar Imam Khomeini" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی بندر امام خمینی Bandar Imam Khomeini"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید