حجم تجارت الکترونیکی در کشور به 423 هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت حجم کل گردش مالی تجارت الکترونیکی کشور را در سال 1398 بالغ بر 423 هزار میلیارد تومان گفت.

حجم تجارت الکترونیکی در کشور به 423 هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت علی رهبری، گفت: در این مدت مجموعه مبالغ تراکنش های درگاه پرداخت الکترونیکی حدود 296 هزار میلیارد تومان و مجموعه مبالغ پرداخت در محل و سایر روش های پرداخت بالغ بر 127 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل آن نسبت اسمی حجم تجارت الکترونیکی به تولید ناخالص داخلی (GDP) بدون احتساب نفت، 50 درصد رشد را نشان می دهد.

رهبری ادامه داد: نسبت حقیقی حجم تجارت الکترونیکی به تولید ناخالص داخلی (GDP) بدون احتساب نفت در این مدت افزایش 40 درصدی داشته است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبلغ اسمی معاملات تجارت الکترونیکی سال 98 را بالغ بر 423 میلیارد تومان مطرح کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود 103 درصد رشد را نشان می دهد.

تعداد وب سایت های تجارت الکترونیکی در کشور 300 هزار سایت است و تعداد کل واحد های کسب و کار الکترونیکی دارای ای نماد حدود 61 هزار واحد می باشد.

وی اضافه کرد: تعداد واحد های کسب و کار الکترونیکی در سال 98 نسبت به سال 97 با رشد 11 درصدی همراه بوده است و سهم واحد های کسب و کار الکترونیکی دارای ای نماد از کل وب سایت های تجارت الکترونیکی حدود 21 درصد است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص حوزه فعالیت واحد های کسب و کار الکترونیکی دارای ای نماد افزود: 42 درصد واحد های کسب و کار الکترونیکی در زمینه ارائه کالا، 34 درصد ارائه خدمات و 24 درصد در ارائه کالا و خدمات فعالیت می کنند.

رهبری ادامه داد: بیشترین زمینه فعالیت واحد های کسب و کار الکترونیکی دارای ای نماد فروش کالا است و خدمات آموزشی و خدمات آژانس های مسافرتی در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی گفت: سال گذشته حدود 26 درصد خدمات الکترونیکی واحد های کسب و کار از طریق اپلیکیشن های موبایل، 68% از طریق شبکه های اجتماعی و 6 درصد نیز توسط پیام رسان ها کالا یا خدمات واحد الکترونیکی را به متقاضیان در کنار بکارگیری وب سایت ارائه نموده اند.

رهبری اعلام کرد: استان تهران با 28 هزار و 125 واحد کسب و کار الکترونیکی دارای ای نماد و سهم 46 درصدی بالاترین رتبه را در کشور دارد و پس از آن استان های اصفهان، خراسان رضوی و فارس به ترتیب با 8 درصد و 5 درصد سهم تعداد واحد های کسب و کار الکترونیکی رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

وی گروه جنسیتی مالکین واحد های کسب و کار الکترونیکی دارای اینماد را شامل 87 درصد سهم آقایان و 13 درصد سهم بانوان اعلام کرد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ضریب نفوذ 94 درصدی اینترنت پهن باند در ایران خبر داد و گفت: هم اکنون حدود 73 میلیون نفر کاربر اینترنت در کشور وجود دارد و ایران پانزدهمین کشور از نظر داشتن کاربر اینترنت در سال 2019 به شمار می آید.

رهبری مطرح کرد: ایران دهمین کشور از نظر رشد اینترنت در جهان است و نرخ رشد ضریب نفوذ اینترنت در ایران 27 درصد و ضریب نفوذ کاربران اینترنت در ایران 89 درصد است.

وی اعلام کرد: هم اکنون بالغ بر 47 میلیون کاربر شبکه های اجتماعی با ضریب نفوذ 57 درصدی در کشور فعال هستند و با نرخ رشد 71 درصدی، حدود 7 میلیون کاربر جدید به شبکه های اجتماعی در سال 98 افزوده شده است

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7153

به "حجم تجارت الکترونیکی در کشور به 423 هزار میلیارد تومان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم تجارت الکترونیکی در کشور به 423 هزار میلیارد تومان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید