خبرنگاران اقتصاد شهر مانند سلامت جامعه اهمیت دارد

به گزارش اکسپرس بلاگ، اصفهان- خبرنگاران- رییس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: در زمان شیوع کرونا همانگونه که سلامت جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است شرایط مالی نیز به عنوان قلب تپنده شهر باید مدنظر قرار بگیرد.

خبرنگاران اقتصاد شهر مانند سلامت جامعه اهمیت دارد

رسول جهانگیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: شاید تعطیلی موقتی بعضی اصناف در کوتاه مدت در پی شیوع کرونا پاسخگو باشد اما رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط شهروندان و اصناف باید با اقدامات فرهنگی و فرهنگسازی نهادینه گردد.

وی اضافه کرد: متولیان فرهنگی باید اکنون به میدان بیایند و در این زمینه فعالیت های فرهنگی انجام گردد.

جهانگیری توضیح داد: براساس اعمال محدودیت های جدید در اصفهان قهوه خانه ها و چایخانه ها، آرایشگاه های زنانه، گیم نت ها به مدت یک هفته تا 17 مهرماه سال جاری تعطیل و کافی شاپ ها و فست فودها به صورت بیرون بَر فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بعضی از صنوف مانند چایخانه ها و تالارهای پذیرایی از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز بسته هستند اظهارداشت: رستوران ها نیز با 50 درصد ظرفیت خود فعالیت خواهند کرد و باید فاصله 2 متری چیدمان میزها را رعایت نمایند.

رییس اتاق اصناف استان اصفهان اعلام کرد: پیش از این نیز رستوران ها و سالن های غذاخوری در زمان اوج گیری شیوع کرونا در ماه های اسفند و فروردین با یک سوم ظرفیت خدمات دهی می کردند.

وی گفت: صنوف سلامت محور ما اعم از شیرینی فروشی ها، کباب و بریان، حلیم و آش فروش ها و رستوران ها همیشه دستورالعمل های بهداشتی شامل استفاده از لباس مخصوص، ماسک و دستکش را رعایت می نمایند.

جهانگیری با اشاره به اینکه در مدت تعطیلی ابتدایی در اسفند و فروردین ماه حدود یکهزار و 500 مورد پلمب اصناف داشتیم اعلام نمود: واحدهای بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه ها از ابتدای شیوع ویروس کرونا به صورت منظم بر اصناف مختلف نظارت دارند.

وی این نظارت ها را به صورت ارشادی، اخطاری و ابلاغی دانست و اضافه کرد: هم اکنون به صورت هفتگی ده ها مورد پلمب اصناف داریم که به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی انجام می گردد و پس از اخذ تعهد مکتوب در زمینه رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برطرف پلمب می شوند.

رییس اتاق اصناف استان اصفهان از کسبه و شهروندان خواست دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند تا سرعت شیوع ویروس کرونا کاهش یافته و مجبور به تعطیلی بخش زیادی از اصناف در اصفهان نباشیم.

شب گذشته سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا در اصفهان از اعمال محدودیت های جدید یک هفته ای در استان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا اطلاع داد.

در راستای اعمال این محدودیت ها، برنامه آموزش در مدارس، آکادمی های فنی حرفه ای، خصوصی، زبانسراها و کتابخانه ها از دوازدهم مهر به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری خواهد بود.

همچنین مراکز پُرخطر مانند استخرها، باشگاه ها، تالارها، سالن های ورزشی، سینماها، موزه ها، چایخانه ها، کافی شاپ ها، بازارهای محلی، گیم نت ها، آدینه بازارها، شنبه بازارها و دوشنبه بازارها، پارک ها و تفرجگاه ها، باغ وحش ها و شهربازی ها از دهم مهر به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود.

رستوران ها با چیدمان 50 درصد ظرفیت خود و فست فودی ها فقط بصورت بیرون بَر سرویس دهی خواهند کرد.

اولویت استفاده از دورکاری با افراد دارای بیماری زمینه ای و زنان باردار است و در باره سایر کارمندان نیز با نظر مدیران دستگاه ها و مشروط به ارائه مطلوب خدمات به ارباب رجوع قابل اجراست.

همچنین روشنایی پارک ها و بوستان ها تا 60 درصد کاهش یافته و از مردم درخواست شده از تردد و توقف در این مراکز و پارک ها خودداری نمایند.

به گزارش خبرنگاران، با آغاز انتشار ویروس کرونا تا به امروز در مجموع بیش از 32 هزار بیمار مبتلا در بیمارستان های استان اصفهان بستری شده که بیش از یک هزار و 460 نفر از آنها از جهان رفته اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تا به امروز بیش از 450 هزار نفر در کشور به کووید 19 مبتلا شده و بیش از 26 هزار نفر براثر این بیماری جان باخته اند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 8368

به "خبرنگاران اقتصاد شهر مانند سلامت جامعه اهمیت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اقتصاد شهر مانند سلامت جامعه اهمیت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید