خبرنگاران سمنان شهر نمونه دوستدار کودک در ایران شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، سمنان- خبرنگاران- معاون معماری و شهرسازی شهرداری سمنان گفت: پیرو نشست کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در وزارت کشور، سمنان به عنوان یکی از شهرهای منتخب نمونه در این زمینه انتخاب شد.

خبرنگاران سمنان شهر نمونه دوستدار کودک در ایران شد

مریم معتمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: پیرو نشست کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در وزارت کشور و در چارچوب همکاری های مشترک این وزارتخانه با صندوق بین المللی اضطراری بچه ها سازمان ملل یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوستدار کودک در ایران، بر اساس ارزیابی های اجرا شده ، شهر سمنان به عنوان یکی از شهرهای نمونه دوستدار کودک انتخاب شد.

وی با اشاره به انتخاب سمنان در کنار 11 شهر دیگر به عنوان شهر نمونه دوستدار کودک بیان نمود: 45 شهر کشور متقاضی این فرایند بودند که پس از بررسی نتایج ارزیابی شهرهای متقاضی ، سمنان انتخاب شد.

وی با اشاره به بیش از 80 برنامه اجرا شده در سال 98 در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و خدماتی ویژه بچه ها زیر 18 سال گفت: سازمان های زیرمجموعه شهرداری مشارکت خوبی برای اجرای این برنامه ها داشتند و بخش های همسو با مسایل کودک در خارج از شهرداری هم در این زمینه نقش مناسبی ایفا کردند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری سمنان یادآور شد: سیدمحمد ناظم رضوی شهردار سمنان بر هم افزایی کلیه دستگاه های همسو با مسایل کودک و لزوم برنامه ریزی با هدف برخورداری از نشاط و شادابی برای دوران پساکرونا تاکید ویژه ای دارد.

وی به تلاش شهرداری سمنان در تامین زیرساخت های فرهنگی و تفریحی برای بچه ها اشاره و اضافه نمود: مرکز تخصصی بازی کودک با نام کارن آماده بهره برداری است که آموزش های اجتماعی و شهروندی در یک محیط شاد و مفرح به بچه ها ارائه می شود. معتمدی یادآور شد: سرزمین سحرآمیز به عنوان اولین پارک هوشمند کودک در ایران یک مجموعه هوشمند و در بستر نرم افزار تلفن همراه ، آموزش های مختلف در زمینه طبیعت ، نجوم ، مفاهیم نماز و دیگر موضوعات شهروندی را به بچه ها ارائه می دهد.

وی ادامه داد: شهربازی بزرگ سمینا به زودی آماده استفاده بچه ها و خانواده ها می شود، سامانه اختصاصی بچه ها با ارائه برنامه های مختلف حوزه کودک در زمینه های فرهنگی، سرگرمی ، سلامت ، شهروندی و دیگر موضوعات مرتبط با نیازهای بچه ها آماده رونمایی است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری سمنان بیان نمود: کانال کودک در رادیو شهر که رسانه رادیویی ویژه شهرداری سمنان است راه اندازی شد و احداث کافه کتاب ویژه بچه ها و موزه حیوانات و استاندارد کردن همه دستگاه های ورزشی و بازی بوستانهای شهر در دستور کار قرار گرفته است.

12 شهر در ایران به عنوان شهر دوستدار کودک انتخاب شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5555

به "خبرنگاران سمنان شهر نمونه دوستدار کودک در ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سمنان شهر نمونه دوستدار کودک در ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید