خبرنگاران گردشگری سیلاب در یک قدمی مرگ

به گزارش اکسپرس بلاگ، خرم آباد - خبرنگاران - اگر چه نم و نم باران روح نواز و آرامش بخش برای هر بیننده ای جذاب است اما نظاره موج های سهمیگن سیلاب، چیزی جز ویرانی و غافلگیری در میان امواج خروشان را نصیب تماشاگران نمی کند.

خبرنگاران گردشگری سیلاب در یک قدمی مرگ

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لحظه آخری ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، در طی سال های 97 و 98 بارش های سیل آسا در بسیاری از مناطق کشور خانه و کاشانه مردم را در موج های خروشان سیلاب غوطه ور ساخته و آسیب های بسیاری بر بافت های شهری و روستایی و زیرساخت های این مناطق وارد نموده است.

در این سیلاب ها ویرانی ها بسیاری برجای ماند اما آنچه بیش از همه قابل پیشگیری به نظر می رسد و نیازمند همراهی مردم است، جلوگیری از غرق شدن افراد در سیلاب و حضور نیافتن در بستر رودخانه ها است.

حضور در بستر روخانه ها و نواحی ساحلی مناطق سیلزده همان کمی دور و کمی نزدیک شدن در کام مرگ است که متاسفانه بعضی افراد با بی توجهی به این مهم زندگی خود را دستخوش خشم طبیعت می نمایند.

در حالیکه در روزهای قبل از وقوع سیلاب هواشناسی اقدام به اعلام ورود سامانه های بارشی و اخطاریه های مختلف می نماید اما بعضی افراد حضور در بستر رودخانه ها و نظاره موج های خروشان را به عنوان تفریحی غیر منطقی تجربه می نمایند غافل از اینکه طغیان آنی رودخانه او را نیز به آغوش سیل سهمیگن خواهد فرستاد.

حضور در طبیعت و قرار دریافت در دامان طبیعت آرامش بخش انسان ، درمان هر دردی است اما واقعیت این است که انتها تجربه هر چهره ای از طبیعت را نمی توان به خوبی رقم زد و سیل ویرانگر یکی از چهره هایی ویرانگر و سهمیگن طبیعت است که با بی مبالاتی افراد مسائل مضاعفی برای دیگران نیز ایجاد می گردد.

زمانیکه مسوولان کوشش در تخلیه منازل ساحلی و ممنوعیت تردد در این مناطق را دارند افرادی خودسرانه به سمت بستر رودخانه ها می فرایند و با دریافت عکس و سلفی در فضای سیلابی خشونت طبیعت را به شوخی می گیرند و با عبور از نوارهای هشدار دهنده در بستر رودخانه ها به نوار مرگ نزدیک می شوند.

هر انسان عاقلی خوب می داند زیبایی این عکس های به قیمت جان هر چقدر هم ناب و بکر باشد خطرساز ترین عکس ها و تصاویر هستند و هیچ چهره ای جز خشونت و تخریب بر جای نخواهند گذاشت.

در بارش های امسال اخبار غرق شدن جوانانی که قربانی جدی ندریافت امواج سیلاب شدند غم سنگین بر دل مردم ایران بر جای گذاشت و کم نبودند اخباری از این دست که در سایت ها و فضای مجازی منتشر شد.

متاسفانه اکنون نیز که در روزهای گذشته سیلاب مناطق ساحلی لرستان را فراگرفته حضور جوانان و افراد تماشاگر در این مناطق کم نبود و خوشبختانه تا به امروز با کوشش مسوولان و اطلاع رسانی ها سعی در جلوگیری از رقم خوردن حوادثی از پدیده نوظهور گردشگری سیلاب شد.

مریم نریمانی خبرنگار خبرنگاران لرستان

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 432

به "خبرنگاران گردشگری سیلاب در یک قدمی مرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گردشگری سیلاب در یک قدمی مرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید