خودنگاره مشهور ون گوگ اصل از آب درآمد

به گزارش اکسپرس بلاگ، محققان پس از شش سال تحقیق اعلام کردند خودنگاره نادری از ونسان ون گوگ که برای سال های متوالی در صحت اصالت آن تردید وجود داشت در حقیقت یک اثر اصیل از این هنرمند مشهور هلندی است.

خودنگاره مشهور ون گوگ اصل از آب درآمد

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از رویترز نوشت: موزه ون گوگ واقع در آمستردام روز دوشنبه اعلام کرد، این خودنگاره احتمالا تنها اثر هنری است که در دوران بیماری روانی ونگ وگ در تابستان سال 1889 یعنی زمانی که این هنرمند به بیمارستانی در سن رمی شهری در فرانسه منتقل شده بود خلق شده است.

ون گوگ در دورانی از زندگی خود با بیماری روانی درگیر بود و در سال 1890 در سن 37 سالگی با شلیک گلوله خودکشی کرد. (گرچه هنوز درباره علت مرگ ون گوگ مجادلات فراوانی وجود دارد.)

این خودنگاره در سال 1910 توسط موزه ملی نروژ و به قیمت 10 هزار فرانک فرانسه خریداری شد که معادل 100 هزار یورو امروزه است.

صحت اصالت این خودنگاره زمانی به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شد که در سال 1970 مقاله ای درباره تفاوت رنگ های استفاده شده و نحوه استفاده از کاردک نقاشی در این خودنگاره و سایر آثار هنری این هنرمند در یک نشریه بین المللی هنری منتشر شد.

مای بریت گالنج ـ مدیر موزه ملی نروژ ـ که زمانی این اثر را به نمایش گذاشته بود، اعلام کرد: شرایط نامشخص این اثر شروع فرایند آنالیز اصالت آن را می طلبید. زمانی که این خودنگاره را در سال 2014 به کارشناسان موزه ون گوگ تحویل دادیم، هیچ چشم داشتی نداشتیم.

به گفته لوییس ون تیلبرو ـ محقق ارشد موزه ون گوگ ـ آنالیز های دقیق، اثبات نموده تردیدهای موجود درباره صحت اصالت این اثر بی پایه و اساس بوده اند.

این محقق در جریان رونمایی از این اثر پیش از برگزاری نمایشگاه عمومی به روزنامه نگاران گفت: اگر این تابلو نقاشی را به طور کامل مورد آنالیز قرار دهید، متوجه می شوید که نقاط مشترک بسیاری بین این خودنگاره و سایر آثر هنری ون گوگ وجود دارد.

تفاوت هایی که باعث به وجود آمدن تردید درباره صحت اصالت این تابلو نقاشی شد، در حقیقت کوشش خود ون گوگ برای به تصویر کشیدن شرایط ضعیف روحی اش با استفاده از رنگ هایی با تناژ تیره تر نسبت به رنگ های سبز و آبی سرزنده تری که در آثار قبلی اش استفاده می کرد، بوده است.

این محقق اضافه نمود: ما در این اثر بیمار وحشت زده ای را می بینیم. کسی که در آینه به خودش نگاه می نماید و فردی را می بیند که برای همواره تغییر نموده است. استفاده از رنگ های کدر کوشش خود این هنرمند برای کمتر زنده جلوه دادن این اثر است.

آنالیز های جدید نشان داد رنگ دانه های موجود در این خودنگاره با رنگ دانه های موجود در سایر آثار ون گوگ تطابق دارد. برخلاف ادعاهای پیشین مطرح شده جنس کرباس این تابلو با سایر آثار این هنرمند نیز هم خوانی دارد.

ونسان ون گوگ نقاش نامدار هلندی اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به سر برد، اما اکنون به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پساامپرسیونیسم شناخته می گردد. او در 30 مارس 1853 در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به جهان آمد.

وی فعالیت هنری خود را به عنوان طراح و نقاش از سال 1880 و در سن 27 سالگی شروع کرد. بعضی از مشهورترین کارهای او در سه سال پایانی عمرش خلق شدند.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 549

به "خودنگاره مشهور ون گوگ اصل از آب درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودنگاره مشهور ون گوگ اصل از آب درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید